Show simple item record

Movement activities of pre-school children in free playing in kindergarten
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorKlímová, Veronika
dc.date.accessioned2019-06-18T12:41:12Z
dc.date.available2019-06-18T12:41:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106334
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou pohybu dětí předškolního věku při volné hře v mateřské škole. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké jsou ve vybraných mateřských školách podmínky pro pohyb ve volné hře a pomocí experimentu stanovit, zda upravené podmínky zvýší pohybovou aktivitu dětí a zároveň udrží potřebnou míru bezpečnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána charakteristika dítěte předškolního věku, potřeba a důležitost pohybu v tomto věku, definice a typy her a nakonec problematika podmínek ve třídě mateřské školy při pohybu ve volné hře. Pro praktickou část byly zvoleny tři metody. Těmi jsou pozorování ranní volné hry ve čtyřech mateřských školách, dotazník s učitelkami z těchto mateřských škol a experimentální ověření nabídky tří pomůcek k volné hře s jednou skupinou dětí. Výsledky diplomové práce ukazují, že volný pohyb dětí v prostorách běžných mateřských škol dle učitelek komplikují především velikosti prostorů tříd a počet dětí ve třídách. Bohužel tak při mém pozorování v 75 % případů nebyl umožněn dětem spontánní pohyb v prostorách třídy. Z pozorování a odpovědí učitelek také vyplynulo, že žádoucí je rozdělení třídy pro klidové aktivity a pro ty pohybové, což ale není běžnou praxí. Pro bezpečnou podporu pohybových činností dětí, je...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of movement of pre-school children in free play in kindergarten. The main goal was find whitch conditions are in chosen kindergarten in free play and by experiment find that modify conditions intensify movement but keep safety in kindergarten. The thesis is divided to theoretical and practical part. The theoretical part describes the characteristic of pre-school child, the need and importance of movement at this age, the definition and types of games and finally the problém of free-play conditions in kindergarten. For the practical part ithree methods were chosen. These include observing morning free play in four kindegartens, questionnaire for teachers from these kindergartens and experimentally checkiing the availability of three aids with one group od children in free play. The results of the diploma thesis show that the free movement of children in normal kindergarten according to the teachers complicates mainly the size of classroom spaces and the number of children in the classroom. Unfortunately during my observation in 75 % of cases children were not allowed to spontaneously move in classroom. Observation and results of questionnaire showed that the division of the class for rest activities and movement is desirable but this is not a common practice....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMovement activitiesen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectfree playingen_US
dc.subjectPohybcs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectvolná hracs_CZ
dc.titlePohyb dětí předškolního věku při volné hře v prostředí mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-28
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId203169
dc.title.translatedMovement activities of pre-school children in free playing in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeJahodová, Gabriela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou pohybu dětí předškolního věku při volné hře v mateřské škole. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké jsou ve vybraných mateřských školách podmínky pro pohyb ve volné hře a pomocí experimentu stanovit, zda upravené podmínky zvýší pohybovou aktivitu dětí a zároveň udrží potřebnou míru bezpečnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána charakteristika dítěte předškolního věku, potřeba a důležitost pohybu v tomto věku, definice a typy her a nakonec problematika podmínek ve třídě mateřské školy při pohybu ve volné hře. Pro praktickou část byly zvoleny tři metody. Těmi jsou pozorování ranní volné hry ve čtyřech mateřských školách, dotazník s učitelkami z těchto mateřských škol a experimentální ověření nabídky tří pomůcek k volné hře s jednou skupinou dětí. Výsledky diplomové práce ukazují, že volný pohyb dětí v prostorách běžných mateřských škol dle učitelek komplikují především velikosti prostorů tříd a počet dětí ve třídách. Bohužel tak při mém pozorování v 75 % případů nebyl umožněn dětem spontánní pohyb v prostorách třídy. Z pozorování a odpovědí učitelek také vyplynulo, že žádoucí je rozdělení třídy pro klidové aktivity a pro ty pohybové, což ale není běžnou praxí. Pro bezpečnou podporu pohybových činností dětí, je...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of movement of pre-school children in free play in kindergarten. The main goal was find whitch conditions are in chosen kindergarten in free play and by experiment find that modify conditions intensify movement but keep safety in kindergarten. The thesis is divided to theoretical and practical part. The theoretical part describes the characteristic of pre-school child, the need and importance of movement at this age, the definition and types of games and finally the problém of free-play conditions in kindergarten. For the practical part ithree methods were chosen. These include observing morning free play in four kindegartens, questionnaire for teachers from these kindergartens and experimentally checkiing the availability of three aids with one group od children in free play. The results of the diploma thesis show that the free movement of children in normal kindergarten according to the teachers complicates mainly the size of classroom spaces and the number of children in the classroom. Unfortunately during my observation in 75 % of cases children were not allowed to spontaneously move in classroom. Observation and results of questionnaire showed that the division of the class for rest activities and movement is desirable but this is not a common practice....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV