Zobrazit minimální záznam

Utilization of Elkonin's method for children with auditory impairment
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorKrásová, Lenka
dc.date.accessioned2019-06-18T12:39:30Z
dc.date.available2019-06-18T12:39:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106325
dc.description.abstractBakalářská práce je z oblasti speciální pedagogiky. Tématem práce je rozvoj fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením metodou Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina. Cílem práce je prostřednictvím několika kazuistik představit využití metody, prezentovat způsob práce v průběhu tréninku, uzpůsobení metodiky a odlišnosti v její aplikaci u dětí se sluchovým postižením. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována teoretickým východiskům v oblasti vývoje řeči a jazykových schopností dítěte. Obsahem druhé kapitoly je problematika sluchu a sluchového postižení. Část kapitoly se zabývá vlivem sluchového postižení na rozvoj řeči a komunikačních schopností. Třetí kapitola shrnuje poznatky o fonematickém uvědomování. Zahrnuje vymezení souvisejících pojmů a popisuje význam fonematického uvědomování. Součástí kapitoly je představení metody tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Čtvrtá kapitola představuje prostřednictvím pěti kazuistik průběh tréninku rozvoje fonematického uvědomování danou metodou u dětí se sluchovým postižením. Cílem kapitoly je prezentovat způsob práce s metodikou a odlišnosti v její aplikaci při rozvoji fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA D. B. Elkonin, fonematické uvědomování, trénink jazykových...cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor thesis is related to special education. The theme of the Bachelor thesis is the development of phonemic awareness in children with auditory impairment using the language skills training by D. B. Elkonin. The aim of the work is to present the use of the method and the way of working during the training session. It also presents methodology and differences in its application in children with auditory impairment. The work is divided into four chapters. The first chapter is dedicated to the theoretical background in speech development and language skills of a child. The second chapter analyses the issue of hearing loss and auditory disability. One part of the chapter deals with the influence of auditory impairment in the development of speech and communication skills. The third chapter summarizes the findings related to phonemic awareness. It includes the definition of related concepts and describes the importance of phonemic awareness. The chapter also introduces methods of language skills training presented by D. B. Elkonin. The fourth chapter reports on five cases of children with auditory impairment and their progress in phonemic awareness. The aim of the chapter is to present the differences in application of the methodology when applied to children with auditory impairment. KEYWORDS...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectD. B. Elkoninen_US
dc.subjectphonemic awarenessen_US
dc.subjectlanguage skills trainingen_US
dc.subjectauditory impairmenten_US
dc.subjectD. B. Elkonincs_CZ
dc.subjectfonematické uvědomovánícs_CZ
dc.subjecttrénink jazykových schopnostícs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.titleVyužití Elkoninovy metody u žáků se sluchovým potiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-28
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208675
dc.title.translatedUtilization of Elkonin's method for children with auditory impairmenten_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je z oblasti speciální pedagogiky. Tématem práce je rozvoj fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením metodou Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina. Cílem práce je prostřednictvím několika kazuistik představit využití metody, prezentovat způsob práce v průběhu tréninku, uzpůsobení metodiky a odlišnosti v její aplikaci u dětí se sluchovým postižením. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována teoretickým východiskům v oblasti vývoje řeči a jazykových schopností dítěte. Obsahem druhé kapitoly je problematika sluchu a sluchového postižení. Část kapitoly se zabývá vlivem sluchového postižení na rozvoj řeči a komunikačních schopností. Třetí kapitola shrnuje poznatky o fonematickém uvědomování. Zahrnuje vymezení souvisejících pojmů a popisuje význam fonematického uvědomování. Součástí kapitoly je představení metody tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Čtvrtá kapitola představuje prostřednictvím pěti kazuistik průběh tréninku rozvoje fonematického uvědomování danou metodou u dětí se sluchovým postižením. Cílem kapitoly je prezentovat způsob práce s metodikou a odlišnosti v její aplikaci při rozvoji fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA D. B. Elkonin, fonematické uvědomování, trénink jazykových...cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis is related to special education. The theme of the Bachelor thesis is the development of phonemic awareness in children with auditory impairment using the language skills training by D. B. Elkonin. The aim of the work is to present the use of the method and the way of working during the training session. It also presents methodology and differences in its application in children with auditory impairment. The work is divided into four chapters. The first chapter is dedicated to the theoretical background in speech development and language skills of a child. The second chapter analyses the issue of hearing loss and auditory disability. One part of the chapter deals with the influence of auditory impairment in the development of speech and communication skills. The third chapter summarizes the findings related to phonemic awareness. It includes the definition of related concepts and describes the importance of phonemic awareness. The chapter also introduces methods of language skills training presented by D. B. Elkonin. The fourth chapter reports on five cases of children with auditory impairment and their progress in phonemic awareness. The aim of the chapter is to present the differences in application of the methodology when applied to children with auditory impairment. KEYWORDS...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV