dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
dc.creator | Krásová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T12:39:30Z | |
dc.date.available | 2019-06-18T12:39:30Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/106325 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je z oblasti speciální pedagogiky. Tématem práce je rozvoj fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením metodou Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina. Cílem práce je prostřednictvím několika kazuistik představit využití metody, prezentovat způsob práce v průběhu tréninku, uzpůsobení metodiky a odlišnosti v její aplikaci u dětí se sluchovým postižením. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována teoretickým východiskům v oblasti vývoje řeči a jazykových schopností dítěte. Obsahem druhé kapitoly je problematika sluchu a sluchového postižení. Část kapitoly se zabývá vlivem sluchového postižení na rozvoj řeči a komunikačních schopností. Třetí kapitola shrnuje poznatky o fonematickém uvědomování. Zahrnuje vymezení souvisejících pojmů a popisuje význam fonematického uvědomování. Součástí kapitoly je představení metody tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Čtvrtá kapitola představuje prostřednictvím pěti kazuistik průběh tréninku rozvoje fonematického uvědomování danou metodou u dětí se sluchovým postižením. Cílem kapitoly je prezentovat způsob práce s metodikou a odlišnosti v její aplikaci při rozvoji fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA D. B. Elkonin, fonematické uvědomování, trénink jazykových... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Bachelor thesis is related to special education. The theme of the Bachelor thesis is the development of phonemic awareness in children with auditory impairment using the language skills training by D. B. Elkonin. The aim of the work is to present the use of the method and the way of working during the training session. It also presents methodology and differences in its application in children with auditory impairment. The work is divided into four chapters. The first chapter is dedicated to the theoretical background in speech development and language skills of a child. The second chapter analyses the issue of hearing loss and auditory disability. One part of the chapter deals with the influence of auditory impairment in the development of speech and communication skills. The third chapter summarizes the findings related to phonemic awareness. It includes the definition of related concepts and describes the importance of phonemic awareness. The chapter also introduces methods of language skills training presented by D. B. Elkonin. The fourth chapter reports on five cases of children with auditory impairment and their progress in phonemic awareness. The aim of the chapter is to present the differences in application of the methodology when applied to children with auditory impairment. KEYWORDS... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | D. B. Elkonin | en_US |
dc.subject | phonemic awareness | en_US |
dc.subject | language skills training | en_US |
dc.subject | auditory impairment | en_US |
dc.subject | D. B. Elkonin | cs_CZ |
dc.subject | fonematické uvědomování | cs_CZ |
dc.subject | trénink jazykových schopností | cs_CZ |
dc.subject | sluchové postižení | cs_CZ |
dc.title | Využití Elkoninovy metody u žáků se sluchovým potižením | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-28 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 208675 | |
dc.title.translated | Utilization of Elkonin's method for children with auditory impairment | en_US |
dc.contributor.referee | Hádková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce je z oblasti speciální pedagogiky. Tématem práce je rozvoj fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením metodou Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina. Cílem práce je prostřednictvím několika kazuistik představit využití metody, prezentovat způsob práce v průběhu tréninku, uzpůsobení metodiky a odlišnosti v její aplikaci u dětí se sluchovým postižením. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována teoretickým východiskům v oblasti vývoje řeči a jazykových schopností dítěte. Obsahem druhé kapitoly je problematika sluchu a sluchového postižení. Část kapitoly se zabývá vlivem sluchového postižení na rozvoj řeči a komunikačních schopností. Třetí kapitola shrnuje poznatky o fonematickém uvědomování. Zahrnuje vymezení souvisejících pojmů a popisuje význam fonematického uvědomování. Součástí kapitoly je představení metody tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Čtvrtá kapitola představuje prostřednictvím pěti kazuistik průběh tréninku rozvoje fonematického uvědomování danou metodou u dětí se sluchovým postižením. Cílem kapitoly je prezentovat způsob práce s metodikou a odlišnosti v její aplikaci při rozvoji fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA D. B. Elkonin, fonematické uvědomování, trénink jazykových... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor thesis is related to special education. The theme of the Bachelor thesis is the development of phonemic awareness in children with auditory impairment using the language skills training by D. B. Elkonin. The aim of the work is to present the use of the method and the way of working during the training session. It also presents methodology and differences in its application in children with auditory impairment. The work is divided into four chapters. The first chapter is dedicated to the theoretical background in speech development and language skills of a child. The second chapter analyses the issue of hearing loss and auditory disability. One part of the chapter deals with the influence of auditory impairment in the development of speech and communication skills. The third chapter summarizes the findings related to phonemic awareness. It includes the definition of related concepts and describes the importance of phonemic awareness. The chapter also introduces methods of language skills training presented by D. B. Elkonin. The fourth chapter reports on five cases of children with auditory impairment and their progress in phonemic awareness. The aim of the chapter is to present the differences in application of the methodology when applied to children with auditory impairment. KEYWORDS... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |