Užitá grafika ve vzdělávacích zdrojích pro oblast informačních a komunikačních technologií
Graphics in learning resources for information and communication technologies
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106264Identifiers
Study Information System: 189992
Collections
- Kvalifikační práce [17610]
Author
Advisor
Referee
Fialová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
teorie dvojího kódu, učebnice, užitá grafika, vizualizace informaceKeywords (English)
dual coding theory, textbooks, applied graphics, information visualizationBakalářská práce se zabývá užitou grafikou ve vzdělávacích zdrojích a jejího vlivu na proces učení. v teoretických východiscích jsou rozebrány aspekty a vlivy užité grafiky. v další části práce jsou navrženy kritéria pro hodnocení principu designu výukových materiálů. Následně jsou stanoveny metody analýzy, které jsou poté aplikovány na pěti vybraných publikacích, které jsou určeny pro výuku a samostudium informačních a komunikačních technologií pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA teorie dvojího kódu, učebnice, užitá grafika, vizualizace informace.
The bachelor thesis deals with applied graphics in the educational resources and its impact on learning process. The aspects and impacts of applied graphics are analysed in the theoretical part. Secondly, there are suggested the evaluation criteria for design principles in the educational materials. Subsequently, the analysis methods are set and applied to five selected publications that have been intended for education or self-study of information and communication technologies at lower-secondary schools. KEYWORDS dual coding theory, textbooks, applied graphics, information visualization