Show simple item record

The differences in skating performance by training of changes of directional speed and partial skating tasks in U12 ice hockey players
dc.contributor.advisorŠťastný, Petr
dc.creatorTomášek, Adam
dc.date.accessioned2019-05-30T09:53:35Z
dc.date.available2019-05-30T09:53:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106001
dc.description.abstractTitle: The differences in skating performance by training of changes of directional speed and partial skating tasks in U12 ice hockey players Objectives: The main objective of the thesis is to compare the effectivity of training of ice skating while using exercises of changes of directional speed and training of partial skating tasks and its influence on speed-skilful test within players of senior school age (U12). At the same time, I am trying to compare which of methods regarding the development of ice skating's skill is more effective whether it is a method in whole (skilful exercises) or a method in parts (development of skating elements). Methods: Method of quantitative analysis of results of eight ice-skating tests performed on players of senior school age was utilized in the thesis. The tested sample was formed by thirteen players from sixth grade of the HC Slavia Praha team. The study includes three test measurements. First test measurement is the entry one, the second follows after the intervention from training of changes of directional speed and the third test measurement is performed after the intervention from partial skating tasks. The obtained data was recorded in charts and afterwards statistically processed by a method "A scale of magnitudes". This method enables to calculate...en_US
dc.description.abstractNázev: Rozdíl v efektivitě bruslení rozvíjeného prostřednictvím obratnostních cvičení a průpravy techniky bruslení ve starším školním věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je srovnat efektivitu tréninku bruslení s využitím obratnostních cvičení a tréninku průpravy techniky bruslení na rychlostně obratnostní testy u hráčů staršího školního věku (U12). Zároveň se snažím porovnat, která z metod rozvoje bruslařských dovedností je efektivnější, zda je to metoda v celku (obratnostní cvičení) nebo metoda po částech (rozvojem dílčích prvků bruslení). Metody: V práci byla využita metoda kvantitativní analýzy výsledků osmi bruslařských testů u hráčů staršího školního věku. Testovaný soubor tvořilo 13 hráčů 6. třídy týmu HC Slavia Praha. Studie zahrnuje celkem tři měření, přičemž první měření je vstupní, druhé po intervenci obratnostním bruslením a třetí po intervenci průpravy techniky bruslení. Získaná data byla zaznamenána do tabulek a následně statisticky zpracována metodou "A scale of magnitudes", která umožňuje vypočítat měřítko velikostí pro rozdíly v měřených datech a pravděpodobnost změny dosažené intervencí. Výsledky: K prokazatelnému pozitivnímu ovlivnění po intervenci obratnostním bruslením došlo u tří testů z osmi. Jedná se o testy zaměřené na bruslařské starty jízdou vpřed bez kotouče (test č....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectlední hokejcs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectbruslenícs_CZ
dc.subjectprůprava techniky bruslenícs_CZ
dc.subjectobratnostní bruslenícs_CZ
dc.subjectdovednostics_CZ
dc.subjectice-hockeyen_US
dc.subjectsenior school ageen_US
dc.subjectskatingen_US
dc.subjectpartial skating tasksen_US
dc.subjecttraining of changes of directional speeden_US
dc.subjectskillsen_US
dc.titleRozdíl v efektivitě bruslení prostřednictvím obratnostních cvičení a průpravy techniky bruslení ve starším školním věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-09
dc.description.departmentSportovní hrycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId200449
dc.title.translatedThe differences in skating performance by training of changes of directional speed and partial skating tasks in U12 ice hockey playersen_US
dc.contributor.refereeVojta, Zdeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hrycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Rozdíl v efektivitě bruslení rozvíjeného prostřednictvím obratnostních cvičení a průpravy techniky bruslení ve starším školním věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je srovnat efektivitu tréninku bruslení s využitím obratnostních cvičení a tréninku průpravy techniky bruslení na rychlostně obratnostní testy u hráčů staršího školního věku (U12). Zároveň se snažím porovnat, která z metod rozvoje bruslařských dovedností je efektivnější, zda je to metoda v celku (obratnostní cvičení) nebo metoda po částech (rozvojem dílčích prvků bruslení). Metody: V práci byla využita metoda kvantitativní analýzy výsledků osmi bruslařských testů u hráčů staršího školního věku. Testovaný soubor tvořilo 13 hráčů 6. třídy týmu HC Slavia Praha. Studie zahrnuje celkem tři měření, přičemž první měření je vstupní, druhé po intervenci obratnostním bruslením a třetí po intervenci průpravy techniky bruslení. Získaná data byla zaznamenána do tabulek a následně statisticky zpracována metodou "A scale of magnitudes", která umožňuje vypočítat měřítko velikostí pro rozdíly v měřených datech a pravděpodobnost změny dosažené intervencí. Výsledky: K prokazatelnému pozitivnímu ovlivnění po intervenci obratnostním bruslením došlo u tří testů z osmi. Jedná se o testy zaměřené na bruslařské starty jízdou vpřed bez kotouče (test č....cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The differences in skating performance by training of changes of directional speed and partial skating tasks in U12 ice hockey players Objectives: The main objective of the thesis is to compare the effectivity of training of ice skating while using exercises of changes of directional speed and training of partial skating tasks and its influence on speed-skilful test within players of senior school age (U12). At the same time, I am trying to compare which of methods regarding the development of ice skating's skill is more effective whether it is a method in whole (skilful exercises) or a method in parts (development of skating elements). Methods: Method of quantitative analysis of results of eight ice-skating tests performed on players of senior school age was utilized in the thesis. The tested sample was formed by thirteen players from sixth grade of the HC Slavia Praha team. The study includes three test measurements. First test measurement is the entry one, the second follows after the intervention from training of changes of directional speed and the third test measurement is performed after the intervention from partial skating tasks. The obtained data was recorded in charts and afterwards statistically processed by a method "A scale of magnitudes". This method enables to calculate...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hrycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV