Právní regulace reklamy na tzv. citlivé komodity (léčiva, potravinové doplňky, alkoholické nápoje, tabákové výrobky, hazardní hry atd.)
Legal regulation of sensitive commodity advertising (such as pharmaceutical drugs, dietary supplements, alcoholic beverages, tobacco products, games of chance)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105527Identifikátory
SIS: 195014
Kolekce
- Kvalifikační práce [13751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zahradníčková, Marie
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
7. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Regulace reklamy, citlivé komodity, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
Regulation of advertising, sensitive commodity, social networksShrnutí: Právní regulace reklamy na tzv. citlivé komodity (léčiva, potravinové doplňky, alkoholické nápoje, tabákové výrobky, hazardní hry atd.) Předmětem této diplomové práce je právní úprava regulace reklamy na tzv. citlivé komodity, mezi než patří mimo jiné i tabákové výrobky a alkoholické nápoje, na které jsem se ve své práci přednostně zaměřila. Tato práce vychází zejména ze současné platné právní úpravy a judikatury, jež je spojena s úpravou propagace těchto výrobků, a je založena na polemice s názory jiných odborníků na toto téma. Ve své práci popisuji historický vývoj jak reklamy obecně, tak i první počátky regulace reklamy jako takové. Současně zkoumám právní nástroje účinné soukromoprávní a veřejnoprávní úpravy s podrobným rozebráním související judikatury bez opomenutí práva mezinárodního a práva Evropské unie. Zároveň ve své práci rozebírám problematiku regulace reklamy a její kolize s ústavně zakotvenými právy na svobodu projevu a na svobodu podnikání též ve světle nejvýznamnějších judikatorních rozhodnutí. Stěžejní pro analýzu tohoto tématu bylo též zaměření na etický rámec samoregulace reklamy, který je nezbytnou součástí regulace reklamy a který též vyplývá zejména z Kodexu reklamy. V závěru této práce se zabývám kontroverznějším přesahem reklamy na alkoholické nápoje na sociální sítě a...
Legal regulation of sensitive commodity advertising (such as pharmaceutical drugs, dietary supplements, alcoholic beverages, tobacco products, games of chance) The subject of this thesis is the legal regulation of sensitive commodity advertising, such as tobacco products and alcoholic beverages on which I have focused in my work. The thesis is mainly based on topics relevant to current legislation and case law, which are directly linked to the advertising regulation of these products, and is based on controversy with the views of other experts on the subject. In my work I have not only described the historical development of advertisement in general, but also the initial introduction of advertising regulations as such, and, at the same time, the legal instruments related to the private and public law regulation with a detailed breakdown of relevant case law - without omission of international law and European Union law. Simultaneously, I have thoroughly analysed the issue of advertising regulations and its collision with the constitutionally established rights such as freedom of expression and freedom of enterprise also in the light of the imperative judicature decisions. One of the main parts of the analysis of this topic was also the focus on the ethical component of advertising self-regulation,...