Zobrazit minimální záznam

Presentation of Numerals in Teaching Czech as a Foreign Language
dc.contributor.advisorŠkodová, Svatava
dc.creatorSynková, Kateřina
dc.date.accessioned2019-03-05T10:54:37Z
dc.date.available2019-03-05T10:54:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105301
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issues of numerals in the context of teaching Czech as a foreign language. The theoretical part describes the reasons why numerals are so problematic in the process of teaching and the common methodological recommendations for the teaching of numerals are described here as well. The goal of this thesis is to suggest the most suitable way to teach selected numerals along with the related grammatical cases. Numerals in the chosen textbooks of Czech for foreigners and the analysis of the chosen forms in the CzeSL-SGT learner corpora were analysed for this purpose. The analysis of the corpus helps to define the difficult cases in more detail. Based on the analyses, the worksheets were created for the chosen types of numerals that can be used in the teaching process. These materials also contain recommendations for working with the individual activities.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou číslovek v kontextu výuky češtiny jako cizího jazyka. Teoretická část popisuje důvody, kvůli kterým jsou problematické v procesu výuky a jsou také popsána obecná metodická doporučení pro výuku číslovek. Cílem práce je navrhnout co nejvhodnější způsob, jak vyučovat vybrané číslovky společně se souvisejícími gramatickými jevy. Prostředkem k dosažení cílů je analýza číslovek ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince a analýza vybraných tvarů ve studentském korpusu CzeSL-SGT. Korpusová analýza pomáhá blíže vymezit obtížné jevy a na základě jejích výstupů jsou vytvořeny pracovní listy pro vybraný typ číslovek, jež můžou být využity v učebním procesu. Tyto materiály obsahují také doporučení, jak s jednotlivými aktivitami pracovat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectČeština jako cizí jazyk|čeština pro cizince|číslovky|Společný evropský referenční rámec pro jazyky|učebnice češtiny pro cizince|žákovský korpuscs_CZ
dc.subjectCzech as a Foreign Language|Czech for foreigners|Numerals|Common European Framework of Ref. for Languages|Czech Texbooks for Foreigners|Learner corporaen_US
dc.titlePrezentace číslovek ve výuce češtiny pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-21
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId184593
dc.title.translatedPresentation of Numerals in Teaching Czech as a Foreign Languageen_US
dc.contributor.refereeSynková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou číslovek v kontextu výuky češtiny jako cizího jazyka. Teoretická část popisuje důvody, kvůli kterým jsou problematické v procesu výuky a jsou také popsána obecná metodická doporučení pro výuku číslovek. Cílem práce je navrhnout co nejvhodnější způsob, jak vyučovat vybrané číslovky společně se souvisejícími gramatickými jevy. Prostředkem k dosažení cílů je analýza číslovek ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince a analýza vybraných tvarů ve studentském korpusu CzeSL-SGT. Korpusová analýza pomáhá blíže vymezit obtížné jevy a na základě jejích výstupů jsou vytvořeny pracovní listy pro vybraný typ číslovek, jež můžou být využity v učebním procesu. Tyto materiály obsahují také doporučení, jak s jednotlivými aktivitami pracovat.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issues of numerals in the context of teaching Czech as a foreign language. The theoretical part describes the reasons why numerals are so problematic in the process of teaching and the common methodological recommendations for the teaching of numerals are described here as well. The goal of this thesis is to suggest the most suitable way to teach selected numerals along with the related grammatical cases. Numerals in the chosen textbooks of Czech for foreigners and the analysis of the chosen forms in the CzeSL-SGT learner corpora were analysed for this purpose. The analysis of the corpus helps to define the difficult cases in more detail. Based on the analyses, the worksheets were created for the chosen types of numerals that can be used in the teaching process. These materials also contain recommendations for working with the individual activities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV