dc.contributor.advisor | Průchová, Andrea | |
dc.creator | Lichtenbergová, Anna-Marie | |
dc.date.accessioned | 2019-02-13T10:57:36Z | |
dc.date.available | 2019-02-13T10:57:36Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/104888 | |
dc.description.abstract | Anna-Marie Lichtenbergová Abstrakt Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách Diplomová práce s názvem Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách se věnuje tématu filmu jakožto didaktického nástroje a pramene v hodinách dějepisu na českých středních školách. Teoretická část diplomové práce prezentuje zásadní informace o českém školství a zakotvení dějepisu v základních materiálech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Následně se zabývá teorií filmové a mediální výchovy, jež je s použitím filmu ve výuce úzce spjata. Následující kapitoly komentují samotné použití filmu ve výuce, a to především různé možnosti jeho využívání, jeho základní výhody a nevýhody či propojení filmu a paměti. Tato práce zároveň zmiňuje i současné použití filmu ve výuce, jež vychází z již existujících výzkumů. Empirická část se soustředí na samotný kvalitativní výzkum, jehož cílem je prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaký je postoj českých učitelů dějepisu k použití filmu ve výuce a současně pochopit hlavní důvody k jeho využívání či nevyužívání. Druhá polovina praktické části se soustředí na interpretaci získaných komentářů prostřednictvím expertních rozhovorů k danému tématu od odborníků z oboru didaktiky dějepisu, kteří se... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Film as an Educational Tool in Czech High School History Classes The master's thesis entitled Film as an Educational Tool in Czech High School History Classes is dedicated to discussing film as a didactical tool and as a source of education in history classes of Czech high schools. This thesis aims to analyze and evaluate the view Czech teachers hold towards using the filmography in their history classes while understanding the different implications of it. Secondly, the aim is to obtain commentary from experts in the field of history didactics. Those findings and results could, therefore, amend teaching program's structures and help teachers to structure their syllabus appropriately. The theoretical part of the thesis presents basic information on Czech education program and implementing History as a subject in the primary curriculum of the Ministry of Education. Then it considers the role of film theory and multimedia, which are both closely linked to the idea of the film as an educating tool in History classes. The following chapters analyze and evaluate solely the usage of the film in education and the different advantages and disadvantages it can bring. The paper's empirical part focuses on the qualitative research with Czech history teachers and experts and then finally evaluating the overall... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | dějepis | cs_CZ |
dc.subject | film jako edukativní nástroj | cs_CZ |
dc.subject | film | cs_CZ |
dc.subject | film ve výuce | cs_CZ |
dc.subject | střední škola | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | polostrukturovaný rozhovor | cs_CZ |
dc.subject | expertní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | history | en_US |
dc.subject | history class | en_US |
dc.subject | film as an educational tool | en_US |
dc.subject | teaching with film | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.subject | semi-structured interview | en_US |
dc.subject | expertise research | en_US |
dc.title | Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-01-23 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 200419 | |
dc.title.translated | Film as an Educational Tool in Czech High School History Classes | en_US |
dc.contributor.referee | Wolák, Radim | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Anna-Marie Lichtenbergová Abstrakt Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách Diplomová práce s názvem Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách se věnuje tématu filmu jakožto didaktického nástroje a pramene v hodinách dějepisu na českých středních školách. Teoretická část diplomové práce prezentuje zásadní informace o českém školství a zakotvení dějepisu v základních materiálech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Následně se zabývá teorií filmové a mediální výchovy, jež je s použitím filmu ve výuce úzce spjata. Následující kapitoly komentují samotné použití filmu ve výuce, a to především různé možnosti jeho využívání, jeho základní výhody a nevýhody či propojení filmu a paměti. Tato práce zároveň zmiňuje i současné použití filmu ve výuce, jež vychází z již existujících výzkumů. Empirická část se soustředí na samotný kvalitativní výzkum, jehož cílem je prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaký je postoj českých učitelů dějepisu k použití filmu ve výuce a současně pochopit hlavní důvody k jeho využívání či nevyužívání. Druhá polovina praktické části se soustředí na interpretaci získaných komentářů prostřednictvím expertních rozhovorů k danému tématu od odborníků z oboru didaktiky dějepisu, kteří se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Film as an Educational Tool in Czech High School History Classes The master's thesis entitled Film as an Educational Tool in Czech High School History Classes is dedicated to discussing film as a didactical tool and as a source of education in history classes of Czech high schools. This thesis aims to analyze and evaluate the view Czech teachers hold towards using the filmography in their history classes while understanding the different implications of it. Secondly, the aim is to obtain commentary from experts in the field of history didactics. Those findings and results could, therefore, amend teaching program's structures and help teachers to structure their syllabus appropriately. The theoretical part of the thesis presents basic information on Czech education program and implementing History as a subject in the primary curriculum of the Ministry of Education. Then it considers the role of film theory and multimedia, which are both closely linked to the idea of the film as an educating tool in History classes. The following chapters analyze and evaluate solely the usage of the film in education and the different advantages and disadvantages it can bring. The paper's empirical part focuses on the qualitative research with Czech history teachers and experts and then finally evaluating the overall... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |