Zobrazit minimální záznam

Efekt volebních preferencí na ceny akcií
dc.contributor.advisorKočenda, Evžen
dc.creatorEfros, Ganna
dc.date.accessioned2019-02-06T11:48:11Z
dc.date.available2019-02-06T11:48:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104750
dc.description.abstractExistuje poměrně velké množství empirických prací zaměřených na zkoumání faktorů ovlivňujících volatilitu akciových trhů. Koncept tržního sentimentu neboli nálady na trzích je populárním a často diskutovaným tématem. Doposud však neexistuje žádná empirická studie, jež by se zabývala vlivem volebních preferencí na tržní volatilitu. Tato práce zkoumá vliv politického sentimentu v průběhu posledních prezidentských voleb v USA a Francii na volatilitu akciových trhů pomocí modelů časových řad. Výsledky analýzy svědčí o tom, že změny volebních preferencí nemají prokazatelný vliv na volatilitu akciových trhů v průběhu volebních kampaní.cs_CZ
dc.description.abstractThere exist a lot of empirical researches, that examine what factors effect the stock market volatility. The concept of investor sentiment is quite popular and is frequently discussed. However, there does not exist any research which would study the relation between the change in election preferences during the presidential campaigns and stock market volatility. The present thesis explores the effect of political sentiment on United States and French models. Here, we construct the model, which examines the effect of change in election preferences on the volatility. The results suggest, that change in election preferences does not affect the stock market volatility during the presidential campaign. Thus, its inclusion to the model does not increase the prediction power.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsentimentcs_CZ
dc.subjectvolatilitacs_CZ
dc.subjectGARCHcs_CZ
dc.subjectlexiconcs_CZ
dc.subjectsentimenten_US
dc.subjectvolatilityen_US
dc.subjectGARCHen_US
dc.subjectlexiconen_US
dc.titleEffect of Election Preferences on the Stock Pricesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-16
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId191839
dc.title.translatedEfekt volebních preferencí na ceny akciícs_CZ
dc.contributor.refereeSchwarz, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csExistuje poměrně velké množství empirických prací zaměřených na zkoumání faktorů ovlivňujících volatilitu akciových trhů. Koncept tržního sentimentu neboli nálady na trzích je populárním a často diskutovaným tématem. Doposud však neexistuje žádná empirická studie, jež by se zabývala vlivem volebních preferencí na tržní volatilitu. Tato práce zkoumá vliv politického sentimentu v průběhu posledních prezidentských voleb v USA a Francii na volatilitu akciových trhů pomocí modelů časových řad. Výsledky analýzy svědčí o tom, že změny volebních preferencí nemají prokazatelný vliv na volatilitu akciových trhů v průběhu volebních kampaní.cs_CZ
uk.abstract.enThere exist a lot of empirical researches, that examine what factors effect the stock market volatility. The concept of investor sentiment is quite popular and is frequently discussed. However, there does not exist any research which would study the relation between the change in election preferences during the presidential campaigns and stock market volatility. The present thesis explores the effect of political sentiment on United States and French models. Here, we construct the model, which examines the effect of change in election preferences on the volatility. The results suggest, that change in election preferences does not affect the stock market volatility during the presidential campaign. Thus, its inclusion to the model does not increase the prediction power.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeB


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV