Vztah zřizovatele a ředitele preprimárního vzdělávání v Plzeňském kraji.
Relationship of the founder and director of pre-primary education in the Pilsen region.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104108Identifikátory
SIS: 194594
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
preprimární vzdělávání, ředitel, zřizovatelKlíčová slova (anglicky)
pre-primary education, director, founderDiplomová práce, zabývající se problematikou vztahu zřizovatele a ředitele mateřské školy v Plzeňském kraji, si klade za cíl zhodnotit síť mateřských škol, které jsou samostatnými příspěvkovými organizacemi a jejichž zřizovatelem je obec. Zjistit, jaké má zřizovatel kompetence ve vztahu k mateřské škole, v jakých oblastech zřizovatel spolupracuje s ředitelem, jak hodnotí jeho práci, zda provádí kontrolní činnost a zda pracuje s výstupy kontrolních orgánů, zejména České školní inspekce. Zjistit, jaké jsou kompetence ředitele mateřské školy, zda je při své činnosti podporován zřizovatelem či nikoli. Zjistit, jak hodnotí spolupráci mezi zřizovateli a řediteli mateřských škol inspektoři České školní inspekce specializující se na oblast preprimárního vzdělávání a působící v Plzeňském inspektorátu ČŠI. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, právních předpisů a strategických dokumentů týkajících se mateřských škol, jejich zřizovatelů a České školní inspekce, které byly platné v době vzniku této diplomové práce. Praktická část je vypracována na základě výsledků výzkumného šetření provedeného u ředitelů mateřských škol, u jejich zřizovatelů a u inspektorů České školní inspekce specializujících se na oblast preprimárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Preprimární vzdělávání, mateřská škola,...
The Diploma thesis dealing with the relation between a founder and a director of pre-school education management in the Pilsen region, aims to evaluate a system of kindergartens, which are independent contributory organizations and whose founder is a municipality. To find out what competences the founder has in relation to a kindergarten, in which spheres the founder cooperates with a director. How the founder evaluates director's work, if he does control activities and if he works with outputs of the control bodies, especially the Czech School Inspectorate.To find out what the competences of a kindergarten director are, whether he is supported by the founder or not. To find out how the cooperation between the founders and the directors of kindergartens is evaluated by inspectors of the Czech School Inspectorate who are specialized in pre-primary education and work in the Pilsen Inspectorate of the ČSI. The theoretical part of the thesis is based on the specialized literature, legal regulations and strategic documents concerning kindergartens, their founders and the Czech School Inspectorate in the field of pre-primary education, which were valid at the time of this diploma thesis. The practical part is drawn up on the basis of the results of the survey carried out by the directors of...