Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky
Strategic Management in the Educational System of the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104082Identifikátory
SIS: 196317
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Paulovčáková, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
strategické řízení, vzdělávací systém, vzdělávací politika, implementace vzdělávací politiky, strategické dokumenty, akční plánováníKlíčová slova (anglicky)
strategic management, education system, education policy, education policy implementation, strategic documents, action planningK DIPLOMOVÉ PRÁCI V ČESKÉM JAZYCE Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky Antonie Ondrouchová ABSTRAKT Cílem diplomové práce "Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky" je analyzovat a kriticky hodnotit strategické řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR; navrhnout doporučení pro další výzkum. Práce tedy odpovídá na otázku, jaký je stav strategického řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR. V teoretické části je vymezen pojem "strategické řízení", který je v obecné rovině charakterizován určením, procesem, nástroji, významem a překážkami při aplikaci. Další kapitola se zaobírá strategickým řízením ve vzdělávacím systému, zejména určením čtyř úrovní řízení (národní, regionální, lokální, školní) představovaných příslušnými institucemi. Vzdělávací politika je pak v teoretické rovině považována za udávání směrů a obsahů, které jsou ukotveny ve veřejně politických dokumentech. Metodou obsahové analýzy dokumentů jsou hodnoceny příklady strategických veřejně politických dokumentů na čtyřech úrovních řízení systému. Stav hodnocených dokumentů na základě vybraných aspektů modelu ideálního stavu lze vyjádřit průměrnou známkou 1,9 ve smyslu školské klasifikační stupnice. Diplomová práce ve svém závěru naznačuje stávající stav strategického řízení ve...
K DIPLOMOVÉ PRÁCI V ANGLICKÉM JAZYCE Strategic Management of the Education System in the Czech Republic Antonie Ondrouchová ABSTRACT The aim of this thesis "Strategic Management of the Education System in the Czech Republic" is to analyze and critically evaluate strategic management at various levels of the education system of the Czech Republic; suggest recommendations for further research. Thus, the thesis answers question on the state of strategic management at various levels of the education system of the Czech Republic. The theoretical part defines the term "strategic management", which is generally characterized by determination, process, tools, meaning and obstacles in its application. The following chapter deals with strategic management in the education system, in particular by identifying four levels of management (national, regional, local, school) represented by the relevant institutions. At the theoretical level, education policy is considered to be an indication of directions and content that are embedded in public policy documents. By the method of document content analysis, examples of strategic public policy documents are evaluated at four levels of system management. The state of the evaluated documents, based on selected aspects of the ideal state model, can be expressed by an...
