Využití videa ve výuce ruského jazyka
Video Media Use in Russian Language Teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104035Identifikátory
SIS: 175267
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konečný, Jakub
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - ruský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra rusistiky a lingvodidaktiky
Datum obhajoby
29. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ruský jazyk, výuka, ICT, video, Máša a medvědKlíčová slova (anglicky)
Russian language, teaching, ICT, video, Masha and the BearTématem diplomové práce je využití videa ve výuce ruského jazyka. V teoretické části se věnuje pozornost informačním a komunikačním technologiím ve výuce, zvláště pak samotnému videu jako didaktickému prostředku. Zde jsou popsány zásady a techniky práce s videem při výuce cizího jazyka. Praktická část diplomové práce vychází z akčního výzkumu na základní a střední škole, kde se v hodině ruského jazyka použije ruský animovaný seriál Máša a medvěd, a následně se vyhodnocuje didaktický potenciál videa. Práce rovněž zjišťuje na základě dotazníkového šetření postoje učitelů k využívání videa ve výuce ruského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: ruský jazyk, výuka, ICT, video, Máša a medvěd
The thesis deals with the use of video media in the teaching of the Russian language. The first theoretical part is focused on informational and communications technologies in the education environment, especially to the video itself as a didactic instrument. The principles and techniques of working with the video as in didactic manner when teaching a foreign language are there described. The second practical part of the diploma thesis deals with the actual research in elementary and high schools. Russian animated TV series Masha and the Bear is used in Russian language lessons and then the didactic potential of this series is evaluated. Teachers' attitudes to using video in Russian language teaching is also examined with the results based on a questionnaire survey. KEYWORDS: Russian language, teaching, ICT, video, Masha and the Bear