Zobrazit minimální záznam

The issue of lifelong learning in the context of the profession of librarian and information professional in health care. Needs analysis and a proposal of the concept
dc.contributor.advisorSouček, Jiří
dc.creatorBouzková, Helena
dc.date.accessioned2020-08-17T11:37:12Z
dc.date.available2020-08-17T11:37:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103677
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na profesi knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví v kontextu problematiky celoživotního vzdělávání. Cílovou skupinou jsou pracovníci informačních institucí v síti veřejných informačních služeb ve zdravotnictví v České republice. Obsahová analýza českých a zahraničních materiálů a sociologický kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření ve zdravotnických informačních institucích ČR jsou metodami pro zpracování analýzy potřeb knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví v ČR. Výstupem je návrh konceptu celoživotního profesního vzdělávacího programu s názvem Kompetence lékařského (zdravotnického) knihovníka pro výkon knihovnicko-informační činnosti. Celoživotní vzdělávání lékařských knihovníků v návaznosti na Koncepci celoživotního vzdělávání knihovníků v ČR je procesem, který umožní dosažení potřebné kvalifikace (odborné znalosti a dovednosti, obecné dovednosti a měkké kompetence) pro vykonávání této odpovědné a náročné profese.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the profession of librarian and information professional in health care in the context of lifelong learning. The target group are professionals of information institutions in the network of public health information services in the Czech Republic. Content analysis of Czech and foreign materials and sociological quantitative research carried out by questionnaires in the Czech Republic's health information institutions are methods for analysing the needs of the librarian and information specialist in the health care sector in the Czech Republic. The output is a proposal of the concept of a lifelong professional education program called Competencies of the medical librarian for the performance of library and information activities. The lifelong education of medical librarians in connection with the concept of lifelong education of librarians in the Czech Republic is a process that will enable to gain necessary qualifications (professional knowledge and skills, general skills and soft skills) to perform this responsible and demanding profession.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMedical librarian|Information professional|Medical Library|Information institutions|Lifelong learning|Professional training|Health Care|Competence|Public Library Information Services in Health Care|Medical Informatics|National Medical Library|National System of Occupations|National Qualifications Framework|conceptual materialsen_US
dc.subjectLékařský knihovník|informační pracovník|lékařská knihovna|informační instituce|celoživotní vzdělávání|profesní vzdělávání|zdravotnictví|kompetence|veřejné knihovnicko - informační služby ve zdravot|lékařská informatika|Národní lékařská knihovna|Národnícs_CZ
dc.titleProblematika celoživotního vzdělávání v kontextu profese knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví. Analýza potřeb a návrh konceptucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-07
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId102497
dc.title.translatedThe issue of lifelong learning in the context of the profession of librarian and information professional in health care. Needs analysis and a proposal of the concepten_US
dc.contributor.refereePapík, Richard
dc.contributor.refereeMazáčová, Pavlína
dc.identifier.aleph002210806
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Scienceen_US
thesis.degree.disciplineInformační vědacs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Scienceen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na profesi knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví v kontextu problematiky celoživotního vzdělávání. Cílovou skupinou jsou pracovníci informačních institucí v síti veřejných informačních služeb ve zdravotnictví v České republice. Obsahová analýza českých a zahraničních materiálů a sociologický kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření ve zdravotnických informačních institucích ČR jsou metodami pro zpracování analýzy potřeb knihovníka a informačního pracovníka ve zdravotnictví v ČR. Výstupem je návrh konceptu celoživotního profesního vzdělávacího programu s názvem Kompetence lékařského (zdravotnického) knihovníka pro výkon knihovnicko-informační činnosti. Celoživotní vzdělávání lékařských knihovníků v návaznosti na Koncepci celoživotního vzdělávání knihovníků v ČR je procesem, který umožní dosažení potřebné kvalifikace (odborné znalosti a dovednosti, obecné dovednosti a měkké kompetence) pro vykonávání této odpovědné a náročné profese.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the profession of librarian and information professional in health care in the context of lifelong learning. The target group are professionals of information institutions in the network of public health information services in the Czech Republic. Content analysis of Czech and foreign materials and sociological quantitative research carried out by questionnaires in the Czech Republic's health information institutions are methods for analysing the needs of the librarian and information specialist in the health care sector in the Czech Republic. The output is a proposal of the concept of a lifelong professional education program called Competencies of the medical librarian for the performance of library and information activities. The lifelong education of medical librarians in connection with the concept of lifelong education of librarians in the Czech Republic is a process that will enable to gain necessary qualifications (professional knowledge and skills, general skills and soft skills) to perform this responsible and demanding profession.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022108060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV