Zobrazit minimální záznam

Last Paintings
dc.contributor.advisorLahoda, Vojtěch
dc.creatorŠiklová, Lucie
dc.date.accessioned2018-11-26T09:56:33Z
dc.date.available2018-11-26T09:56:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103667
dc.description.abstractDisertační práce s titulem Poslední obrazy se zabývá otázkou posledních děl autorů na konci tvorby. Tato otázka představuje na poli českých dějin výtvarného umění komplexně dosud nezpracované téma. Poslední obrazy bývají mnohdy oproti předchozí tvorbě tak jiné, že v konkrétních případech mohou vyvolávat diskuzi: Máme je do tvorby plnoprávně započítávat, nebo raději v umělcově díle "vyzávorkovat" jako exces a příliš se jimi nezaobírat? Dosud se děje spíše ta druhá alternativa. V širokém spektru možného fokusu se práce zaměřuje na poslední díla moderní a současné historie umění. Vzhledem ke skutečnosti, že takováto skupina či kategorie děl v rámci českých dějin umění dosud nebyla uvažována, cílí na české autory. Vybraná ikonická světová poslední díla představuje pro srovnání na konci v rychlém přehledu. Vzhledem k tématu, souvisejícímu s odchodem člověka z tohoto světa, práce nastiňuje kulturně antropologická východiska a jejich symboliku, zamýšlí se nad ikonografií posledních obrazů. Nabízí možnosti kategorií, které se jeví jako diverzní, prostupující se a tedy spíše jako pomocné. Hlavní váha práce spočívá na vybraných případových studiích jednotlivých autorů. Na základě případových studií s naznačenou oporou analytické psychologie se poslední obrazy vyjevují jako průvodci odchodem člověka na konci...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation thesis Last Paintings deals with the issue of the last works of the authors at the end of the work. This question represents a complexly unexplored topic in the field of Czech art history. Last paintings are often so different from the previous work. So they may in specific cases give rise to a discussion: Have we include them or better give them to brackets in the artist's work as an excess and not too much deal with? Rather the second alternative is happening. In a wide range of possible focus, the work focuses on last works of modern and contemporary art history. Because such a group or category of art within the Czech art history has not yet been considered, it focus on Czech authorship. The selected iconic world's last works are presented for comparison at the end in a quick overview. Given the topic of the departure of a man from this world, tis work outlines the cultural anthropological bases, their symbolism, it reflects the iconography of last paintings. It offers options for categories, which appear to be diversified, permeating, and beeing rather as auxiliary matter. The main weight of the work is based on selected case studies of individual authors. On the basis of case studies with the implied support of analytical psychology, the last paintings appear as a guide to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLast painting|the final period of artistic creation|exemption of forms|style change|iconography|recycling|returns|a way of life|individuation process|death|archetype|realization|uniqueness|appreciation|rethinking|fine arten_US
dc.subjectPoslední obraz|závěrečná etapa tvorby|osvobození od formy|proměna stylu|ikonografie|recyklace|návraty|životní cesta|individuace|smrt|archetyp|naplnění|výjimečnost|docenění|přehodnocení|výtvarné uměnícs_CZ
dc.titlePoslední obrazycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-17
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId103919
dc.title.translatedLast Paintingsen_US
dc.contributor.refereeWinter, Tomáš
dc.contributor.refereePomajzlová, Alena
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce s titulem Poslední obrazy se zabývá otázkou posledních děl autorů na konci tvorby. Tato otázka představuje na poli českých dějin výtvarného umění komplexně dosud nezpracované téma. Poslední obrazy bývají mnohdy oproti předchozí tvorbě tak jiné, že v konkrétních případech mohou vyvolávat diskuzi: Máme je do tvorby plnoprávně započítávat, nebo raději v umělcově díle "vyzávorkovat" jako exces a příliš se jimi nezaobírat? Dosud se děje spíše ta druhá alternativa. V širokém spektru možného fokusu se práce zaměřuje na poslední díla moderní a současné historie umění. Vzhledem ke skutečnosti, že takováto skupina či kategorie děl v rámci českých dějin umění dosud nebyla uvažována, cílí na české autory. Vybraná ikonická světová poslední díla představuje pro srovnání na konci v rychlém přehledu. Vzhledem k tématu, souvisejícímu s odchodem člověka z tohoto světa, práce nastiňuje kulturně antropologická východiska a jejich symboliku, zamýšlí se nad ikonografií posledních obrazů. Nabízí možnosti kategorií, které se jeví jako diverzní, prostupující se a tedy spíše jako pomocné. Hlavní váha práce spočívá na vybraných případových studiích jednotlivých autorů. Na základě případových studií s naznačenou oporou analytické psychologie se poslední obrazy vyjevují jako průvodci odchodem člověka na konci...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation thesis Last Paintings deals with the issue of the last works of the authors at the end of the work. This question represents a complexly unexplored topic in the field of Czech art history. Last paintings are often so different from the previous work. So they may in specific cases give rise to a discussion: Have we include them or better give them to brackets in the artist's work as an excess and not too much deal with? Rather the second alternative is happening. In a wide range of possible focus, the work focuses on last works of modern and contemporary art history. Because such a group or category of art within the Czech art history has not yet been considered, it focus on Czech authorship. The selected iconic world's last works are presented for comparison at the end in a quick overview. Given the topic of the departure of a man from this world, tis work outlines the cultural anthropological bases, their symbolism, it reflects the iconography of last paintings. It offers options for categories, which appear to be diversified, permeating, and beeing rather as auxiliary matter. The main weight of the work is based on selected case studies of individual authors. On the basis of case studies with the implied support of analytical psychology, the last paintings appear as a guide to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV