Specifika motivace a očekávání dospělých uchazečů o studium na vysoké škole
Specifics of Motivation and Expectation of Adult Applicants for University Studies
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103426Identifikátory
SIS: 192358
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Záškodná, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
6. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vzdělávání dospělých|motivace k formálnímu vzdělávání|změna kariéry|uplatnění absolventů vysokých školKlíčová slova (anglicky)
adult education|motivation for formal education|career chase|graduates integration into the labor marketTato bakalářská práce charakterizuje dospělé uchazeče o studium na vysoké škole, zabývá se jejich motivací a očekáváním od studia vysoké školy, to vše v kontextu systému formálního vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí - první část se skládá z pěti kapitol a představuje základní tematické celky (formální vzdělávání dospělých, specifika vzdělávání dospělých, motivace a očekávání dospělých ve vztahu ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání dospělých) s využitím domácí i zahraniční literatury a výzkumů. Druhá část práce obsahuje kvantitativní šetření mezi vybranými uchazeči o studium na vysoké škole a zaměřuje se na dříve diskutované aspekty, zejména na vymezení skupiny dospělých uchazečů, jejich motivaci a očekávání od participace ve formálním vzdělávání (konkrétně studia vysoké školy). Empirické šetření rovněž porovnává názory dospělých uchazečů o studium na vysoké škole (nad 30 let) s názory mladších uchazečů ve věku 18-20 let (přicházejícími s nejvyšší pravděpodobností přímo ze střední školy). Klíčová slova vzdělávání dospělých, motivace k formálnímu vzdělávání, změna kariéry, uplatnění absolventů vysokých škol
This bachelor's thesis characterizes adult applicants for study at university, deals with their motivation and expectations from university studies, all in the context of a formal education system. The thesis is divided into two parts - the first part consists of five chapters and represents basic thematic units (formal adult education, specifics of adult education, motivation and expectations of adults in relation to education, barriers in adult education) using domestic and foreign literature and research. The second part of the thesis contains a quantitative survey among selected applicants for university studies and focuses on the previously discussed aspects, especially the definition of a group of adult candidates, their motivation and expectations from participation in formal education (namely university studies). The empirical survey also compares the opinions of adult candidates for university studies (over 30 years) with the views of younger candidates aged 18-20 (most likely coming from high school). Key words adult education, motivation for formal education, career chase, graduates integration into the labor market