dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Pokorná, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2018-10-31T11:03:26Z | |
dc.date.available | 2018-10-31T11:03:26Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/103423 | |
dc.description.abstract | Anotace: Práce pojednává o vztahu dramaturgie Národního divadla k současné tuzemské dramatice. Zabývá se definováním současného autora, jeho dramatické tvorby a jejího ukotvení do dramaturgického plánu Národního divadla. Ponechává stranou současnost tematickou a soustředí se na současnost z hlediska časového v otázkách nasazování neověřených titulů na repertoár. Dále práce zkoumá oblíbenost těchto titulů, jak z hlediska diváckého a kritického, tak z hlediska interního. Práce se snaží hledat především takové tituly, jež se v úžeji vymezeném časovém intervalu objevily na repertoáru Národního divadla více než jednou. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Annotation: The thesis deals with the relation between the dramaturgy of the National Theatre in Prague and contemporary Czech drama. It concerns the definition of the contemporary author, his dramatic work and his part in the dramaturgical plan of the National Theatre. The thesis is not focuses on the present thematic but it focuses on the present in terms of time on the issue of the use of unverified titles on the repertoire. Further, the thesis examines the popularity of these titles from the point of view of spectators and critics, as well as from an internal point of view. The thesis tries to focus primarily at plays that have appeared more than once in the National Theatre repertoire within a narrower timeframe. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Drama|Theatre|Czech theatre|Dramaturgy|Plays|National Theatre|Czech drama|Contemporary drama|Dramatic text|Production|Dramaturgic choice|Dramatic situation|Rajmont Ivan|Kovalčuk Josef|Dočekal Michal|Post-revolutionary drama|Coolness drama|"new wave" | en_US |
dc.subject | Národní divadlo|české divadlo|drama|české drama|dramaturgie|divadelní hry|současné drama|dramatický text|inscenace|dramaturgický výběr|dramatická situace|Rajmont Ivan|Kovalčuk Josef|Dočekal Michal|porevoluční dramatika|coolness dramatika|"nová vlna" | cs_CZ |
dc.title | Vztah dramaturgie Národního divadla k současné domácí dramatice | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-05 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 199741 | |
dc.title.translated | The National Theatre in Prague and Contemporary Drama | en_US |
dc.contributor.referee | Just, Vladimír | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Anotace: Práce pojednává o vztahu dramaturgie Národního divadla k současné tuzemské dramatice. Zabývá se definováním současného autora, jeho dramatické tvorby a jejího ukotvení do dramaturgického plánu Národního divadla. Ponechává stranou současnost tematickou a soustředí se na současnost z hlediska časového v otázkách nasazování neověřených titulů na repertoár. Dále práce zkoumá oblíbenost těchto titulů, jak z hlediska diváckého a kritického, tak z hlediska interního. Práce se snaží hledat především takové tituly, jež se v úžeji vymezeném časovém intervalu objevily na repertoáru Národního divadla více než jednou. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Annotation: The thesis deals with the relation between the dramaturgy of the National Theatre in Prague and contemporary Czech drama. It concerns the definition of the contemporary author, his dramatic work and his part in the dramaturgical plan of the National Theatre. The thesis is not focuses on the present thematic but it focuses on the present in terms of time on the issue of the use of unverified titles on the repertoire. Further, the thesis examines the popularity of these titles from the point of view of spectators and critics, as well as from an internal point of view. The thesis tries to focus primarily at plays that have appeared more than once in the National Theatre repertoire within a narrower timeframe. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |