Show simple item record

The National Theatre in Prague and Contemporary Drama
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorPokorná, Barbora
dc.date.accessioned2018-10-31T11:03:26Z
dc.date.available2018-10-31T11:03:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103423
dc.description.abstractAnotace: Práce pojednává o vztahu dramaturgie Národního divadla k současné tuzemské dramatice. Zabývá se definováním současného autora, jeho dramatické tvorby a jejího ukotvení do dramaturgického plánu Národního divadla. Ponechává stranou současnost tematickou a soustředí se na současnost z hlediska časového v otázkách nasazování neověřených titulů na repertoár. Dále práce zkoumá oblíbenost těchto titulů, jak z hlediska diváckého a kritického, tak z hlediska interního. Práce se snaží hledat především takové tituly, jež se v úžeji vymezeném časovém intervalu objevily na repertoáru Národního divadla více než jednou.cs_CZ
dc.description.abstractAnnotation: The thesis deals with the relation between the dramaturgy of the National Theatre in Prague and contemporary Czech drama. It concerns the definition of the contemporary author, his dramatic work and his part in the dramaturgical plan of the National Theatre. The thesis is not focuses on the present thematic but it focuses on the present in terms of time on the issue of the use of unverified titles on the repertoire. Further, the thesis examines the popularity of these titles from the point of view of spectators and critics, as well as from an internal point of view. The thesis tries to focus primarily at plays that have appeared more than once in the National Theatre repertoire within a narrower timeframe.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDrama|Theatre|Czech theatre|Dramaturgy|Plays|National Theatre|Czech drama|Contemporary drama|Dramatic text|Production|Dramaturgic choice|Dramatic situation|Rajmont Ivan|Kovalčuk Josef|Dočekal Michal|Post-revolutionary drama|Coolness drama|"new wave"en_US
dc.subjectNárodní divadlo|české divadlo|drama|české drama|dramaturgie|divadelní hry|současné drama|dramatický text|inscenace|dramaturgický výběr|dramatická situace|Rajmont Ivan|Kovalčuk Josef|Dočekal Michal|porevoluční dramatika|coolness dramatika|"nová vlna"cs_CZ
dc.titleVztah dramaturgie Národního divadla k současné domácí dramaticecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId199741
dc.title.translatedThe National Theatre in Prague and Contemporary Dramaen_US
dc.contributor.refereeJust, Vladimír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotace: Práce pojednává o vztahu dramaturgie Národního divadla k současné tuzemské dramatice. Zabývá se definováním současného autora, jeho dramatické tvorby a jejího ukotvení do dramaturgického plánu Národního divadla. Ponechává stranou současnost tematickou a soustředí se na současnost z hlediska časového v otázkách nasazování neověřených titulů na repertoár. Dále práce zkoumá oblíbenost těchto titulů, jak z hlediska diváckého a kritického, tak z hlediska interního. Práce se snaží hledat především takové tituly, jež se v úžeji vymezeném časovém intervalu objevily na repertoáru Národního divadla více než jednou.cs_CZ
uk.abstract.enAnnotation: The thesis deals with the relation between the dramaturgy of the National Theatre in Prague and contemporary Czech drama. It concerns the definition of the contemporary author, his dramatic work and his part in the dramaturgical plan of the National Theatre. The thesis is not focuses on the present thematic but it focuses on the present in terms of time on the issue of the use of unverified titles on the repertoire. Further, the thesis examines the popularity of these titles from the point of view of spectators and critics, as well as from an internal point of view. The thesis tries to focus primarily at plays that have appeared more than once in the National Theatre repertoire within a narrower timeframe.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV