Marketingové postupy na pornostránkách
Marketing Practices on Pornsites
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102835Identifikátory
SIS: 192617
Kolekce
- Kvalifikační práce [18176]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
25. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Marketingová komunikace, internetová pornografie, komunikační mix, marketingové postupy, reklama, vývoj online pornografie, historie, technologieKlíčová slova (anglicky)
Marketing communication, internet pornography, communication mix, marketing practices, advertising, development of online pornography, history, technologyBakalářská práce se zabývá vztahem internetové pornografie a marketingové komunikace. Téma je aktuální, neboť zkoumá dynamický trh internetového pornoprůmyslu s fenoménem posledních desetiletí - marketingem. V teoretické části práce jsou nastíněny základní fakta, geneze a historie pornografie v online prostředí. Současně je popsán vliv pornografie na technologický vývoj internetu. Práce představuje základy marketingové komunikace, které jsou relevantní pro prakticky uplatňované postupy vedoucí k zisku v kontextu pornografického průmyslu. Jsou představeny klíčové online marketingové nástroje, které jsou využívány pro reklamní účely na pornostránkách. Zároveň jsou vymezeny specifické pojmy vážící se k rozličným formám provozu erotického obsahu a v návaznosti na to uvedeny různé typy obchodních modelů. Praktická část práce se zabývá analýzou inzertního prostoru na porno webech a společně s tím popisuje konkrétní příklady komunikace v rámci činnosti jednotlivců, ale i společností, jejichž marketingové aktivity se pojí s pornoprůmyslem. Jsou zkoumány především faktické komunikační postupy a jejich účinnost pro dosahování zisku na pornostránkách. Pro metodologii je použita obsahová kvalitativní analýza, pozorování a interview. Výsledky práce potvrzují primární výzkumnou otázku, zda se bannerová reklama...
This bachelor thesis analyses the relation between internet pornography and marketing communication. The topic has lately been very relevant, as it examines the dynamic internet porn industry combined with the phenomenon of the last decade - marketing. The theoretical part of the thesis outlines the basic facts, genesis and history of pornography in the online environment. The influence of pornography on the technological developments of the internet is also described. The thesis introduces the basis of marketing communication that is relevant to the applying practices which lead to profit in the context of the pornographic industry. Key online marketing tools, which are used for advertising purposes on porn sites are introduced. At the same time, specific concepts related to the operation of erotic content are defined, furthermore, various types of business models are listed. The practical part deals with the analysis of advertising space on porn sites and together with this, it describes particular examples of communication within the activities of individuals as well as companies whose marketing activities are related to the porn industry. In particular, the factual communication practices and their effectiveness for profitability on the porn sites are primarily investigated. The content...