Proces zavádění formativního hodnocení na základní škole EDUCAnet
Introductoryprocessof formative assessment in elementaryschool EDUCAnet
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102766Identifikátory
SIS: 191034
Kolekce
- Kvalifikační práce [2707]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sak, Petr
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
25. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Cíl, formativní, hodnocení, klasifikace, motivace, rodiče, slovní, učitel, známky, žáci, žákKlíčová slova (anglicky)
Goal, formative, assessment, classification, motivation, parents, verbal, teacher, mark, student, studentsV teoretické části této diplomové práce jsem se zaměřila na vysvětlení některých základních pojmů spojených s hodnocením. Zmínila jsem možnosti různých způsobů hodnocení a poukázala na pozitiva i limity spojené se změnou hodnocení, jež jsou výsledkem vlastního pozorování a zkušeností. Přístup k hodnocení žáků jsem představila v praktické části této práce. Závěrečný výzkum byl soustředěn na postoje žáků ZŠ EDUCAnet ke školnímu hodnocení. Cílem zkoumání bylo zjištění, který typ formativního hodnocení žáci preferují. Pozornost jsem věnovala motivaci žáků a jejich přístupu k práci s chybou.
My Diploma Thesis "Process of the implementation of a formative assessment at the primary school EDUCAnet" deals with the possibilities of the school assessment and offers examples of the gradual change from the classical system to the formative evaluation. The theoretical part is aimed at the explanation of the basic terms connected with the assessment. It demonstrates different assessment methods and gradually specifies possibilities of the formative assessment. Practical part introduces assessment methods used at the primary school EDUCAnet. Final research summarizes EDUCAnet's students attitude to the assessment. To collect the data I used a questionnaire method, which is afterwards evaluated in graphs as well as in comments. The goal of my research is a detection of the formative assessment method, which is preferred by the students. In this context I am also interested in the motivation of the students and their understanding of the role of mistake in their education.