Zobrazit minimální záznam

Role-playing in French as a Foreign Language
"Jeux de rôle" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
dc.contributor.advisorNováková, Sylva
dc.creatorKonštiaková, Kristína
dc.date.accessioned2018-10-16T10:04:33Z
dc.date.available2018-10-16T10:04:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102749
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za úkol zmapovat využití "jeux de rôles" neboli "hry rolí" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. V teoretické části je představena historie a definice této aktivity a jsou ukázány její didaktická využití a přínosy. Taktéž jsou popsány jednotlivé fáze při její realizaci. V praktické části jsou prezentovány výsledky aplikace této aktivity v praxi. Následně je podrobněji analyzováno, jak je tento prvek zastoupen v současných učebnicích francouzštiny. Nakonec je formou dotazníkového průzkumu vyhodnocena aktuální situace v České republice a na Slovensku, a to jak z pohledu učitelů francouzského jazyka, tak i studentů. Cílem průzkumu je zjistit, jaké zkušenosti mají vyučující francouzštiny s touto aktivitou, a jestli ji na hodinách francouzštiny používají. U studentů je sledována míra její obliby. Klíčová slova: hra rolí, francouzština jako cizí jazyk |FLE|, učebnice francouzštiny, komunikativní přístup, pragmatikacs_CZ
dc.description.abstractThe work is dealing with the "Role-playing" ("Jeux de rôles") in teaching French as a foreign language. The aim of theoretical part is to describe the history and definition of the activity as well as its didactic use and benefits. Furthermore, respective phases of its realization are described. The practical part begins with showing the results of application of this activity in practice. Then, presence of the activity in some current French textbooks is examined in more detail. Finally, thanks to the survey method, the present situation in the Czech Republic and Slovakia is monitored, from teachers' point of view on the one hand and from students' one on the other hand. The goal of the research is to find out if teachers of French language use the activity in theirs lessons and if so, what their experience is. Measuring popularity of this activity among students completes the research. Key words: Role-playing, French as a foreign Language |FLE|, French Textbook, Communicative Approach, Pragmaticsen_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthra rolí|francouzština jako cizí jazyk|FLE|učebnice francouzštiny|pragmatika|komunikativní přístupcs_CZ
dc.subjectRole-playing|French as a Foreign language|FLE|French textbook|Communicative Approach|Pragmaticsen_US
dc.titleJeux de rôle en FLEfr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId192147
dc.title.translatedRole-playing in French as a Foreign Languageen_US
dc.title.translated"Jeux de rôle" ve výuce francouzštiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeMudrochová, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za úkol zmapovat využití "jeux de rôles" neboli "hry rolí" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. V teoretické části je představena historie a definice této aktivity a jsou ukázány její didaktická využití a přínosy. Taktéž jsou popsány jednotlivé fáze při její realizaci. V praktické části jsou prezentovány výsledky aplikace této aktivity v praxi. Následně je podrobněji analyzováno, jak je tento prvek zastoupen v současných učebnicích francouzštiny. Nakonec je formou dotazníkového průzkumu vyhodnocena aktuální situace v České republice a na Slovensku, a to jak z pohledu učitelů francouzského jazyka, tak i studentů. Cílem průzkumu je zjistit, jaké zkušenosti mají vyučující francouzštiny s touto aktivitou, a jestli ji na hodinách francouzštiny používají. U studentů je sledována míra její obliby. Klíčová slova: hra rolí, francouzština jako cizí jazyk |FLE|, učebnice francouzštiny, komunikativní přístup, pragmatikacs_CZ
uk.abstract.enThe work is dealing with the "Role-playing" ("Jeux de rôles") in teaching French as a foreign language. The aim of theoretical part is to describe the history and definition of the activity as well as its didactic use and benefits. Furthermore, respective phases of its realization are described. The practical part begins with showing the results of application of this activity in practice. Then, presence of the activity in some current French textbooks is examined in more detail. Finally, thanks to the survey method, the present situation in the Czech Republic and Slovakia is monitored, from teachers' point of view on the one hand and from students' one on the other hand. The goal of the research is to find out if teachers of French language use the activity in theirs lessons and if so, what their experience is. Measuring popularity of this activity among students completes the research. Key words: Role-playing, French as a foreign Language |FLE|, French Textbook, Communicative Approach, Pragmaticsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV