Zobrazit minimální záznam

Protection of computer games and video games
dc.contributor.advisorHolcová, Irena
dc.creatorŽížala, Mikuláš
dc.date.accessioned2018-10-16T09:55:15Z
dc.date.available2018-10-16T09:55:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102701
dc.description.abstractOchrana počítačových her a videoher Tato diplomová práce se zabývá problematikou právní ochrany videoher a jejich jednotlivých částí, a to zejména z pohledu práva duševního vlastnictví. Podrobněji je zde popsána možnost ochrany videoher jako komplexního celku pomocí autorského práva a ochrana videoher či jejich částí prostřednictvím průmyslových práv, zejména ochranou patentovou a známkoprávní. Hlavním cílem práce je popis právního stavu ochrany videoher, a to zejména v rámci Českého právního řádu, ale i v rámci Práva unijního a mezinárodního. V rámci práce jsou také shrnuty problémy vzniklé na základě stávající právní úpravy a nabízí možná východiska pro jejich řešení. V první kapitole jsou uvedeny důvody pro výběr tématu práce a nastíněny cíle práce. Druhá kapitola práce pojednává o obecném popisu a definici pojmu videohra a počítačová hra. Ve třetí části je potom uvedena stručná historie vývoje videoher a vývoje jejich ochrany, a to jak technické, tak právní. V této části jsou zmíněny důležité milníky ve vývoji ochrany videoher, stejně tak jako některá důležitá rozhodnutí týkající se videoher. Zmíněny jsou také důležité organizace a předpisy v rámci Evropské unie a mezinárodního práva. Čtvrtá část je věnována popisu institutů a pojmů práva duševního vlastnictví v rámci českého právního řádu,...cs_CZ
dc.description.abstract5 Abstract Protection of computer games and video games This study aims to explore the issue of legal protection of video games and their components, with the main focus on the intellectual property rights. Furthermore, this study describes the possibility of the protection for video games as complex unit through a copyright and the protection of video games or their components using the industrial property rights, in particular through patent and trademark protection. The study also aims to describe the legal status of the video game protection, within the framework of Czech legal system as well as European Union law and international law. Finally, this study summarises the issues arising from the existing legal regulation and provides possible implications. The first chapter outlines the main rationale for choosing the topic of the study and the aims of the study. The second chapter describes and defines the term video game and computer game. The third chapter contains brief history of the development of video games and their technical and legal protection. The section highlights important milestones in the development of protection of video games as well as some important decisions regarding video games, important organisations and regulations within the European Union and international law. Fourth...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectprávní ochrana videohercs_CZ
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectprůmyslová právacs_CZ
dc.subjectlegal protection of video gamesen_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectindustrial property rightsen_US
dc.titleOchrana počítačových her a videohercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-25
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId183119
dc.title.translatedProtection of computer games and video gamesen_US
dc.contributor.refereeKřesťanová, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOchrana počítačových her a videoher Tato diplomová práce se zabývá problematikou právní ochrany videoher a jejich jednotlivých částí, a to zejména z pohledu práva duševního vlastnictví. Podrobněji je zde popsána možnost ochrany videoher jako komplexního celku pomocí autorského práva a ochrana videoher či jejich částí prostřednictvím průmyslových práv, zejména ochranou patentovou a známkoprávní. Hlavním cílem práce je popis právního stavu ochrany videoher, a to zejména v rámci Českého právního řádu, ale i v rámci Práva unijního a mezinárodního. V rámci práce jsou také shrnuty problémy vzniklé na základě stávající právní úpravy a nabízí možná východiska pro jejich řešení. V první kapitole jsou uvedeny důvody pro výběr tématu práce a nastíněny cíle práce. Druhá kapitola práce pojednává o obecném popisu a definici pojmu videohra a počítačová hra. Ve třetí části je potom uvedena stručná historie vývoje videoher a vývoje jejich ochrany, a to jak technické, tak právní. V této části jsou zmíněny důležité milníky ve vývoji ochrany videoher, stejně tak jako některá důležitá rozhodnutí týkající se videoher. Zmíněny jsou také důležité organizace a předpisy v rámci Evropské unie a mezinárodního práva. Čtvrtá část je věnována popisu institutů a pojmů práva duševního vlastnictví v rámci českého právního řádu,...cs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract Protection of computer games and video games This study aims to explore the issue of legal protection of video games and their components, with the main focus on the intellectual property rights. Furthermore, this study describes the possibility of the protection for video games as complex unit through a copyright and the protection of video games or their components using the industrial property rights, in particular through patent and trademark protection. The study also aims to describe the legal status of the video game protection, within the framework of Czech legal system as well as European Union law and international law. Finally, this study summarises the issues arising from the existing legal regulation and provides possible implications. The first chapter outlines the main rationale for choosing the topic of the study and the aims of the study. The second chapter describes and defines the term video game and computer game. The third chapter contains brief history of the development of video games and their technical and legal protection. The section highlights important milestones in the development of protection of video games as well as some important decisions regarding video games, important organisations and regulations within the European Union and international law. Fourth...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV