Hodnocení motorické výkonnosti a držení těla u dětí mladšího školního věku
Assessment of motor performance and body holding in young school-age children
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102596Identifiers
Study Information System: 187366
Collections
- Kvalifikační práce [8923]
Author
Advisor
Referee
Hošková, Blanka
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physiotherapy
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
motorická výkonnost, tělesná zdatnost, motorické testy, držení těla, vadné držení těla, mladší školní věkKeywords (English)
motor performance, physical fitness, motor tests, body holding, poor posture, young school-ageNázev: Hodnocení motorické výkonnosti a držení těla u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je zhodnotit motorickou výkonnost, držení těla a základní informace týkající se pohybové aktivity dětí mladšího školního věku a zjistit, zda existují vzájemné souvislosti mezi těmito znaky. Hypotézy: 1. Objem pohybového zatížení dětí mladšího školního věku ovlivňuje jejich motorickou výkonnost i držení těla. 2. Motorická výkonnost hodnocená modifikovaným UNIFITTESTem má signifikantní souvislost s držením těla u dětí mladšího školního věku. Metody: Pro zjištění úrovně motorické výkonnosti dětí jsem použila modifikaci UNIFITTESTu (Měkota et al. 2002), zároveň jsem u dětí hodnotila i základní somatické parametry. Držení těla dětí jsem hodnotila testy dle Mathiase (Hošková a Matoušová 2007), Jaroše a Lomníčka (Hošková a Matoušová 2007) a Adamsovým testem (Haladová a Nechvátalová 2005). Pro doplnění informací o četnosti sportovních aktivit dětí a jejich životního stylu jsem sestavila krátkou anketu. Výzkumný soubor tvoří 19 chlapců a 11 dívek v průměrném věku 9 let (8- 11 let k 1. 1. 2018), průměrné tělesné výšky 1,4 m (σ=8,2 cm) a průměrné tělesné hmotnosti 36,5 kg (σ=9,1 kg). Výsledky: U dvou třetin dětí jsem zjistila pravidelnou fyzickou aktivitu s každodenní četností. Tento fakt jsem porovnávala s...
Title: Assessment of motor performance and body holding in young school-age children Objectives: The aim of this thesis is the assessment of motor performance, body holding and basic information concerning movement activity in young school-age children and to reveal any possible interrelations between these data. Hypothesis: 1. The volume of movement load in young school-age children affects their motor performance and body holding. 2. Motor performance evaluated by a modification of the UNIFITTEST has a significant correlation with body holding in young school age children. Methods: In order to determine the level of motor performance of the children, I used a modification of the UNIFITTEST (Měkota et al., 2002), while I also evaluated their basic somatic parameters. Their body holding was evaluated according to Mathias (Hošková and Matoušová 2007), Jaroš and Lomníček (Hošková and Matoušová 2007) and Adams's Test (Haladová and Nechvátalová 2005). Information about the frequency of the children's sports activities and their lifestyle, I collected with the form of a short survey. The research group consists of 19 boys and 11 girls with an average age of 9 years old (age range 8-11 years - by 1.1.2018), mean body height of 1.4 m (σ=8,2 cm) and mean body weight of 36.5 kg (σ=9,1 kg). Results:...