Role sémiotiky vizuálního marketingu při budování značky
The Role of Visual Marketing Semiotics in Brand Building
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102552Identifikátory
SIS: 199346
Kolekce
- Kvalifikační práce [6567]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gvoždiak, Vít
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
20. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
sémiotika, marketingová komunikace, vizuální marketing, budování značky, multimodalita, design, Brand manuálKlíčová slova (anglicky)
semiotics, marketing communication, visual marketing, brand building, multimodality, design, Brand manualDiplomová práce se soustředí na zmapování sémiotiky marketingu a možnostem propojení těchto oborů. V rámci práce se budeme zabývat rozborem jednotlivých modů vizuálního marketingu a celkového dopadu na vnímání a budování značky propojením těchto prvků. V průběhu práce se budeme z větší části věnovat teorii multimodality Gunthera Kresse a v souvislosti s tím se zaměříme i na obsah Brand manuálu, který je klíčový při budování značky. Pozornost bude věnována sémiotické analýze loga, využití a rozložení obrazů a fotografií, barev a fontů a dalším složkám důležitým při vytváření strategie vizuálního marketingu. V empirické části budou představeny dvě si podobné značky, na kterých budou jednotlivé mody demonstrovány. Ačkoliv jsou si obě značky podobné, jedna z nich má jasně rozeznatelný brand, zatímco druhá značka se potýká s neúspěchem. Současně má druhá značka viditelně nedodržovaný Brand manuál. Pomocí analýzy a srovnání vizuálního obsahu obou značek budeme schopni detekovat chyby, které mohou být pro budování značky zásadní a mohou mít negativní dopad na vnímání potenciálních klientů s následkem zániku značky. Ve výsledku práce by se pak měla potvrdit důležitost využití sémiotických postupů v marketingové komunikaci.
The Diploma thesis is focused on marketing and semiotics and the use of these two fields combined. In the course of the thesis, we will deal with the analysis of single visual marketing modes and the overall impact on perception of the brand and also its ́ building by linking these elements. In the thesis, we will focus on the Gunter Kress ́ theory of multimodality and, in this context, we will focus on the contents of the Brand manual, which is the key to brand building. Attention will be paid to semiotic analysis of logos, utilization of images and photos, colors and fonts and other components important for creating a visual marketing strategy. In the empirical section, two similar brands will be introduced, on which the single modes will be demonstrated and analyzed. Although the two brands are similar to each other, one has a clearly recognizable brand identity, while the other brand is failing. Also, the second brand obviously does not follow the Brand manual. By analyzing and comparing the visual content of these two brands, we will be able to detect errors that may be critical to brand building and may have a negative impact on the perception of the potential clients with the result of brand extinction. In the result of the thesis, we should be able to confirm the importance of using...