Zobrazit minimální záznam

Verbální komunikační strategie v angličtině jako cizím jazyce
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorČervenková, Tereza
dc.date.accessioned2018-10-03T10:05:48Z
dc.date.available2018-10-03T10:05:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101793
dc.description.abstractIt is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence is the use of communication strategies. The present thesis aims to observe the use of communication strategies by Czech learners of English. It focuses on the types of communication strategies used in learner language and on the relationship between their use and proficiency, fluency and task types. The data were extracted from 14 transcripts of interviews with students of English philology recorded for the purposes of the multinational learner corpus of advanced spoken English LINDSEI (2010). The proficiency of the recorded subjects ranged from B2- to C2. 319 instances of communication strategies extracted from the transcripts were categorized on the basis of an adapted taxonomy, forming two main categories: compensatory strategies (55 instances), which compensate the lack of linguistic resources, and indirect strategies (264 instances), which enhance the effectiveness of communication and keep the channel of communication open. Compensatory strategies were further divided into analytic (36), holistic (3), linguistic (6) and cooperative strategies (10). Analytic strategies were the...en_US
dc.description.abstractPro studenty jazyka je žádoucí rozvinutá strategická kompetence, která jim umožňuje vyjádřit zamýšlené sdělení v situacích, kdy čelí selhání komunikace. Jedním z projevů strategické kompetence je užívání komunikačních strategií. Tato práce se zabývá užíváním komunikačních strategií českými studenty angličtiny jako druhého jazyka. Zaměřuje se na typy komunikačních strategií, které se objevují v žákovském jazyce, a na vztah mezi užíváním komunikačních strategií a úrovní pokročilosti, plynulostí projevu a typu úlohy. Data pro tuto práci byla získána z přepisů 14 rozhovorů se studenty anglické filologie, které byly nahrány za účelem rozšiřování mezinárodního žákovského korpusu pokročilé mluvené angličtiny LINDSEI (2010). Úrovně pokročilosti subjektů se pohybovaly v rozmezí B2- až C2. Z přepisů bylo získáno 319 příkladů komunikačních strategií, které byly rozřazeny do kategorií na základě upravené taxonomie. Vytvořily dvě hlavní skupiny: kompenzační strategie (55 příkladů), které kompenzují nedostatek lingvistických prostředků, a nepřímé strategie (264 příkladů), které zvyšují efektivitu komunikace a udržují komunikační kanál otevřený. Kompenzační strategie se dále dělily na analytické (36), holistické (3), lingvistické (6) a kooperační (10). Analytické strategie byly nejvíc preferované a objevovaly se...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectstrategická kompetence|komunikační strategie|kompenzační strategie|analytické strategie|pokročilost|plynulostcs_CZ
dc.subjectstrategic competence|communication strategies|compensatory strategies|analytic strategies|proficiency|fluencyen_US
dc.titleVerbal communication strategies in English as a foreign languageen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId197625
dc.title.translatedVerbální komunikační strategie v angličtině jako cizím jazycecs_CZ
dc.contributor.refereeŠaldová, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPro studenty jazyka je žádoucí rozvinutá strategická kompetence, která jim umožňuje vyjádřit zamýšlené sdělení v situacích, kdy čelí selhání komunikace. Jedním z projevů strategické kompetence je užívání komunikačních strategií. Tato práce se zabývá užíváním komunikačních strategií českými studenty angličtiny jako druhého jazyka. Zaměřuje se na typy komunikačních strategií, které se objevují v žákovském jazyce, a na vztah mezi užíváním komunikačních strategií a úrovní pokročilosti, plynulostí projevu a typu úlohy. Data pro tuto práci byla získána z přepisů 14 rozhovorů se studenty anglické filologie, které byly nahrány za účelem rozšiřování mezinárodního žákovského korpusu pokročilé mluvené angličtiny LINDSEI (2010). Úrovně pokročilosti subjektů se pohybovaly v rozmezí B2- až C2. Z přepisů bylo získáno 319 příkladů komunikačních strategií, které byly rozřazeny do kategorií na základě upravené taxonomie. Vytvořily dvě hlavní skupiny: kompenzační strategie (55 příkladů), které kompenzují nedostatek lingvistických prostředků, a nepřímé strategie (264 příkladů), které zvyšují efektivitu komunikace a udržují komunikační kanál otevřený. Kompenzační strategie se dále dělily na analytické (36), holistické (3), lingvistické (6) a kooperační (10). Analytické strategie byly nejvíc preferované a objevovaly se...cs_CZ
uk.abstract.enIt is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence is the use of communication strategies. The present thesis aims to observe the use of communication strategies by Czech learners of English. It focuses on the types of communication strategies used in learner language and on the relationship between their use and proficiency, fluency and task types. The data were extracted from 14 transcripts of interviews with students of English philology recorded for the purposes of the multinational learner corpus of advanced spoken English LINDSEI (2010). The proficiency of the recorded subjects ranged from B2- to C2. 319 instances of communication strategies extracted from the transcripts were categorized on the basis of an adapted taxonomy, forming two main categories: compensatory strategies (55 instances), which compensate the lack of linguistic resources, and indirect strategies (264 instances), which enhance the effectiveness of communication and keep the channel of communication open. Compensatory strategies were further divided into analytic (36), holistic (3), linguistic (6) and cooperative strategies (10). Analytic strategies were the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV