Motivace firem ke sponzoringu ledního hokeje v České republice
Motivation of companies for sponsoring ice hockey in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101594Identifiers
Study Information System: 190978
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingový výzkum, hokejový klub, partnerství, protislužby, reklamaKeywords (English)
marketing research, hockey club, partnership, quid pro quo, advertisingNázev: Motivace firem ke sponzoringu ledního hokeje v České republice Cíle: Hlavním cílem této práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit, co motivuje firmy v prostředí ledního hokeje k tomu, aby klubům poskytovaly své finanční prostředky. Následně pak formulovat doporučení pro vedení jednotlivých klubů, která by jim měla pomoci k dosažení vetší atraktivnosti v očích sponzorů. Metody: Pro získání potřebných dat se výzkum skládá jak z kvantitativní, tak kvalitativní části. Byla tedy využita kombinace dvou základních metod, a to elektronického dotazování a hloubkového interview. Výsledky z elektronického dotazování popisují zkoumanou skutečnost pomocí proměnných (znaků), které lze vyjádřit čísly. Ta vznikala škálováním samotnými respondenty. Výsledky jsou pak zpracovány pomocí statistických metod a následně uspořádány do tabulek a grafů. Pro získání dat méně závislých na názorech a schopnostech respondentů a k prohloubení zjištěných výsledků proběhlo i hloubkové interview, jakožto rozhovor pomocí návodu. Pro interpretaci výsledků bylo vytvořeno vývojové schéma. Výsledky: Výzkumem bylo zjištěno poměrně široké spektrum informací z oblasti sponzoringu. Mezi nejdůležitější patří, že firmy provozují sponzoring u ledního hokeje z důvodu jeho popularity a s ní spojené divácké návštěvnosti. Naopak v...
Title: Motivation of companies for sponsoring ice hockey in the Czech Republic Objectives: The main goal of this work is to find out by marketing research what motivates companies in the ice hockey environment to provide their funds to clubs. Then formulate recommendations for club managers to help them achieve greater attractiveness in the eyes of sponsors. Methods: To obtain the necessary data, the research consisted of both quantitative and qualitative parts. Thus, a combination of two basic methods was used, namely electronic polling and in-depth interview. The results of the electronic poll describe the examined facts by means of variables (characters) that can be expressed by numbers. Those were created with scaling by the respondents themselves. The results are then processed using statistical methods and arranged in tables and graphs. To gain data less dependent on the opinions and abilities of the respondents, and to deepen the findings, an in-depth interview was conducted as an interview with the instructions. A development scheme was created to interpret the results. Results: Research has revealed a relatively broad spectrum of information about sponsorship. The most important thing is that companies run ice hockey sponsorship because of its popularity and its audience attendance....