Aktuální programy rozvoje informační gramotnosti u nás a v zahraničí
Actual information literacy programs in the Czech Republic and in other foreign countries
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10112Identifikátory
SIS: 27919
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dombrovská, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
28. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem práce je charakteristika současných postupů a trendů v tvorbě a aplikování různých programů informační gramotnosti do celého vzdělávacího procesu. Cílem práce je snaha o zmapování možností aplikování informační výchovy do vzdělávacího systému na základních, středních a vysokých školách. Práce se v úvodu zabývá teoretickými východisky a definuje pojem informační gramotnosti pro potřeby jejího praktického využití. Dále se v práci klade důraz zejména na problematiku rozvoje informační gramotnosti v České republice, kde se analyzuje stav státní informační a vzdělávací politiky a uvádějí se významné příklady aplikování programů rozvoje informační gramotnosti ve všech vzdělávacích stupních s důrazem na univerzity. Část práce je rovněž věnována aktuálnímu stavu rozvoje informační gramotnosti ve vybraných zahraničních zemích. Jsou zde uvedeny významné aktivity Evropské unie, USA, Velké Británie a Austrálie. Práci uzavírají příklady mezinárodní spolupráce v rámci různých organizací.