Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole
The role of teacher's assistent in inclusive education at primary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100568Identifikátory
SIS: 191346
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Inkluze|Inkluzivní vzdělávání|asistent pedagoga|žák|škola|učitel|výukaKlíčová slova (anglicky)
inclusions|Inclusive education|teaching assistant|pupil|school|teacher|TeachingBakalářská práce na téma "Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání na základní škole" má za cíl přiblížit roli asistenta pedagoga v kontextu současné legislativy a zjistit, zda je jeho role ve vybrané škole skutečně potřeba. Sekundárně očekávaný přínos výzkumu by měl přiblížit, jaká úskalí vznikají při zavádění role asistenta pedagoga do třídy. Práce se dělí na dvě části. První část je teoretická se zaměřením na charakteristiky inkluzivního vzdělávání obecně a roli asistenta pedagoga z historického i současného hlediska. Důraz je kladen zejména na současnou legislativu a změny v zákonech. Druhou částí práce je výzkum, jehož cílem je zjistit, zda potřebujeme roli asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání a jestli vznikají nějaká úskalí při jeho integraci do třídy. Klíčová slova: inkluze, inkluzivní vzdělávání, asistent pedagoga, žák, škola, učitel, výuka
This bachelor thesis with the topic "The role of teacher's assistant in inclusive education on primary schools" is aiming to approach the role of teacher's assistant in the context of current legislation. The target is to find out if this role is really needed in schools. The secondary expected contribution of my research should explain which problems appeared with the integration of the role of teacher's assistant to the classroom. The thesis is devided to two parts. The first part is theoretical focusing on general characteristics of inclusive education and the role of teacher's assistant from historically and nowadays points of view. Emphasis is placed on current legislation and changes in laws. The second part of the thesis is dedicated to my research aiming to find out if we need the role of teacher's assistant in inclusive education and if what are the issues of the assistant's integration to the classroom.