Zobrazit minimální záznam

The Role of Family Meal in Child and Adolescent Development
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorCelarová, Marta
dc.date.accessioned2018-07-24T09:56:24Z
dc.date.available2018-07-24T09:56:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100430
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na to, jakou roli hraje v životě dítěte, dospívajícího, ale následně i dospělého jedince stolování za aktivní přítomnosti ostatních členů rodiny. Pravidelné rodinné stolování ovlivňuje nejen celkovou atmosféru a náladu v domácnosti, ale hraje důležitou úlohu i ve vývoji, chování a prožívání jedince. Děti, které pravidelně stolují se svou rodinou jsou - obecně řečeno - intelektuálně schopnější, méně problematičtí v adolescenci, udržují lepší stravovací návyky. Jsou také sociálně a kariérně úspěšnější a celkově spokojenější než ty děti, které se takových stolování neúčastní. Rodinám společné stolování napomáhá k stálejším a trvalejším vztahům a obecně k lepší komunikaci, ale i k rozšíření společného času na další volnočasové aktivity a společně stráveného času obecně. Druhá část práce obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda pravidelné rodinné stolování souvisí s vývojem sociálních dovedností u žáků českých škol, neboť dostupné studie pokrývají pouze některé zahraniční respondenty. Klíčová slova: rodinné stolování, komunikace, sociální dovednosti...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on what role a family meal plays in a child, adolescent but also, afterwards, in an adult. Regular family meals affect not only the atmosphere and the mood of the household but also have an important role in the development, behavior and experience of an individual. Children who regularly eat with their families are generally more cognitively and intellectually capable, less problematic in adolescence and maintain better eating habits. They are also more successful socially and in their career, and overall more satisfied than those children who do not dine in common with their families. Family meals help to make relationships more permanent within the family and lead to better communication, but also to extend spare time activities spent in common as well as common time generally. The second part of the thesis contains a research proposal, the aim of which is finding out whether a regular family meal is related to the development of social skills among students of Czech schools, as the available studies cover only (some) foreign respondents. Keywords: Family meal, communication, social skillsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFamily meal|Communication|Social skillsen_US
dc.subjectrodinné stolování|komunikace|sociální dovednostics_CZ
dc.titleRole společného rodinného stolování ve vývoji dítěte a dospívajícíhocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId190796
dc.title.translatedThe Role of Family Meal in Child and Adolescent Developmenten_US
dc.contributor.refereeMorávková, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na to, jakou roli hraje v životě dítěte, dospívajícího, ale následně i dospělého jedince stolování za aktivní přítomnosti ostatních členů rodiny. Pravidelné rodinné stolování ovlivňuje nejen celkovou atmosféru a náladu v domácnosti, ale hraje důležitou úlohu i ve vývoji, chování a prožívání jedince. Děti, které pravidelně stolují se svou rodinou jsou - obecně řečeno - intelektuálně schopnější, méně problematičtí v adolescenci, udržují lepší stravovací návyky. Jsou také sociálně a kariérně úspěšnější a celkově spokojenější než ty děti, které se takových stolování neúčastní. Rodinám společné stolování napomáhá k stálejším a trvalejším vztahům a obecně k lepší komunikaci, ale i k rozšíření společného času na další volnočasové aktivity a společně stráveného času obecně. Druhá část práce obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda pravidelné rodinné stolování souvisí s vývojem sociálních dovedností u žáků českých škol, neboť dostupné studie pokrývají pouze některé zahraniční respondenty. Klíčová slova: rodinné stolování, komunikace, sociální dovednosti...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on what role a family meal plays in a child, adolescent but also, afterwards, in an adult. Regular family meals affect not only the atmosphere and the mood of the household but also have an important role in the development, behavior and experience of an individual. Children who regularly eat with their families are generally more cognitively and intellectually capable, less problematic in adolescence and maintain better eating habits. They are also more successful socially and in their career, and overall more satisfied than those children who do not dine in common with their families. Family meals help to make relationships more permanent within the family and lead to better communication, but also to extend spare time activities spent in common as well as common time generally. The second part of the thesis contains a research proposal, the aim of which is finding out whether a regular family meal is related to the development of social skills among students of Czech schools, as the available studies cover only (some) foreign respondents. Keywords: Family meal, communication, social skillsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV