dc.contributor.advisor | Šírová, Eva | |
dc.creator | Celarová, Marta | |
dc.date.accessioned | 2018-07-24T09:56:24Z | |
dc.date.available | 2018-07-24T09:56:24Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100430 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na to, jakou roli hraje v životě dítěte, dospívajícího, ale následně i dospělého jedince stolování za aktivní přítomnosti ostatních členů rodiny. Pravidelné rodinné stolování ovlivňuje nejen celkovou atmosféru a náladu v domácnosti, ale hraje důležitou úlohu i ve vývoji, chování a prožívání jedince. Děti, které pravidelně stolují se svou rodinou jsou - obecně řečeno - intelektuálně schopnější, méně problematičtí v adolescenci, udržují lepší stravovací návyky. Jsou také sociálně a kariérně úspěšnější a celkově spokojenější než ty děti, které se takových stolování neúčastní. Rodinám společné stolování napomáhá k stálejším a trvalejším vztahům a obecně k lepší komunikaci, ale i k rozšíření společného času na další volnočasové aktivity a společně stráveného času obecně. Druhá část práce obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda pravidelné rodinné stolování souvisí s vývojem sociálních dovedností u žáků českých škol, neboť dostupné studie pokrývají pouze některé zahraniční respondenty. Klíčová slova: rodinné stolování, komunikace, sociální dovednosti... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on what role a family meal plays in a child, adolescent but also, afterwards, in an adult. Regular family meals affect not only the atmosphere and the mood of the household but also have an important role in the development, behavior and experience of an individual. Children who regularly eat with their families are generally more cognitively and intellectually capable, less problematic in adolescence and maintain better eating habits. They are also more successful socially and in their career, and overall more satisfied than those children who do not dine in common with their families. Family meals help to make relationships more permanent within the family and lead to better communication, but also to extend spare time activities spent in common as well as common time generally. The second part of the thesis contains a research proposal, the aim of which is finding out whether a regular family meal is related to the development of social skills among students of Czech schools, as the available studies cover only (some) foreign respondents. Keywords: Family meal, communication, social skills | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Family meal|Communication|Social skills | en_US |
dc.subject | rodinné stolování|komunikace|sociální dovednosti | cs_CZ |
dc.title | Role společného rodinného stolování ve vývoji dítěte a dospívajícího | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-06-20 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 190796 | |
dc.title.translated | The Role of Family Meal in Child and Adolescent Development | en_US |
dc.contributor.referee | Morávková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zaměřuje na to, jakou roli hraje v životě dítěte, dospívajícího, ale následně i dospělého jedince stolování za aktivní přítomnosti ostatních členů rodiny. Pravidelné rodinné stolování ovlivňuje nejen celkovou atmosféru a náladu v domácnosti, ale hraje důležitou úlohu i ve vývoji, chování a prožívání jedince. Děti, které pravidelně stolují se svou rodinou jsou - obecně řečeno - intelektuálně schopnější, méně problematičtí v adolescenci, udržují lepší stravovací návyky. Jsou také sociálně a kariérně úspěšnější a celkově spokojenější než ty děti, které se takových stolování neúčastní. Rodinám společné stolování napomáhá k stálejším a trvalejším vztahům a obecně k lepší komunikaci, ale i k rozšíření společného času na další volnočasové aktivity a společně stráveného času obecně. Druhá část práce obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda pravidelné rodinné stolování souvisí s vývojem sociálních dovedností u žáků českých škol, neboť dostupné studie pokrývají pouze některé zahraniční respondenty. Klíčová slova: rodinné stolování, komunikace, sociální dovednosti... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on what role a family meal plays in a child, adolescent but also, afterwards, in an adult. Regular family meals affect not only the atmosphere and the mood of the household but also have an important role in the development, behavior and experience of an individual. Children who regularly eat with their families are generally more cognitively and intellectually capable, less problematic in adolescence and maintain better eating habits. They are also more successful socially and in their career, and overall more satisfied than those children who do not dine in common with their families. Family meals help to make relationships more permanent within the family and lead to better communication, but also to extend spare time activities spent in common as well as common time generally. The second part of the thesis contains a research proposal, the aim of which is finding out whether a regular family meal is related to the development of social skills among students of Czech schools, as the available studies cover only (some) foreign respondents. Keywords: Family meal, communication, social skills | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |