Proměna diváckých návyků při sledování audiovizuálního obsahu s nástupem internetu a nových médií
The Change of viewers habits as a result of new media and internet era
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100275Identifikátory
SIS: 194068
Katalog UK: 990021937710106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šlerka, Josef
Oponent práce
Malečková, Dita
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
11. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
televize|nová média|divácké návyky|video on demand|konvergence|video obsahKlíčová slova (anglicky)
television|new media|viewers habits|video on demand|convergence|video content(česky) Práce se věnuje tomu, jakým způsobem internet a nová média mění návyky diváků při sledování audiovizuálního obsahu. V teoretické části práce je stručně zmapován vývoj televize jako média v jeho jednotlivých fázích a rovněž zde jsou kriticky představeny nové způsoby konzumace audiovizuálního obsahu. Praktická část je realizována prostřednictvím kvalitativního sociologického výzkumu - hloubkovými rozhovory u zástupců vybraných sociodemografických skupin. Práce reflektuje rozdíly v mediální praxi mezi jednotlivými sociodemografickými skupinami a popisuje vliv nových médií na konzumaci audiovizuálního obsahu.
(in English): This thesis describes, how the internet and new media change the habits of viewers when watching audiovisual content. In a theoretical part there is briefly described an evolution of television as a medium in its every phase and also are there critically introduced new ways of video consumption. The practical part contains a qualitative sociological research in a form of deep interviews with 23 participants divided into groups by sociodemographic group. The thesis reflects difference in a media praxis between these sociodemographic groups and describes an influence of new media on audiovisual content consumption.
