Zobrazit minimální záznam

The effect of Facebook on interpersonal friendship
dc.contributor.advisorČihánková, Ivana
dc.creatorWeselowski, Lukáš
dc.date.accessioned2018-09-24T10:04:40Z
dc.date.available2018-09-24T10:04:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100104
dc.description.abstractThis study is focused on the effect of the biggest social networking site, Facebook, on friendship. The study first defines friendship itself and then focuses on the functions and needs that are fulfilled for the individual through this kind of a relationship. Later, all of this is put into the bigger frame - specifically Facebook. The thesis is generally focused on trying to figure out whether Facebook changes the general understanding of friendship and the term itself or not. The goal of this thesis is being fulfilled though the analysis of more than ten quantitative researches on this topic. All of the researches mentioned in the thesis have been tested for whether they meet the validity and reliability criteria. Next they have been split into three groups. The first group is focused on the motivation that leads the individual to creating an Facebook account. The second group is focused on comparing the expression of friendship on Facebook and outside of it. The last group describes the consenquences of using Facebook or other social media. Through the conducted research we've come to the conclusion that Facebook doesn't affect fulfilling friendship or friendship functioning in any significant way. On the contrary, it actually supports the function and friendship fulfillment - some users expand...en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá vlivem největší sociální sítě Facebook na přátelství. Přátelství nejprve definuje, poté se zajímá o funkce a potřeby, které pro jedince tento vztah naplňuje. Následně to vše uvádí do kontextu sociálních sítí - konkrétně Facebooku. Práce si pokládá otázku, zda Facebook tento pojem a jeho chápání nějak proměňuje. Cíl práce je naplňován pomocí analýzy více než deseti kvantitativních výzkumů na toto téma. Všechny v práci uvedené výzkumy byly prověřeny a splňují základní kritéria validity a reliability. Dále byly rozčleněny do třech skupin. První se zajímala o motivaci pro založení si Facebookového profilu. Druhá skupina výzkumů byla zaměřena na srovnání projevů přátelství na Facebooku a mimo něj. Třetí skupina se věnovala výzkumům popisujícím důsledky používání Facebooku či jiných sociálních sítí. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že Facebook naplňování či funkce přátelství výrazným způsobem neproměňuje. Naopak funkce a naplňování přátelství ve většině případů podporuje - část uživatelů si díky Facebooku rozšiřuje svůj sociální kapitál a navazuje vztahy, které by bez něj nenavázala. Používání Facebooku, jak se projevilo u menšího procenta respondentů, však nese také svá rizika a proto není možné zapomenout na primární prevenci.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectSocial Networkingen_US
dc.subjectFriendshipen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInterpersonal Relationsen_US
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.subjectPřátelstvícs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectMezilidské vztahycs_CZ
dc.titleVliv Facebooku na mezilidská přátelstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-27
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId202076
dc.title.translatedThe effect of Facebook on interpersonal friendshipen_US
dc.contributor.refereeKlimešová, Anna
dc.identifier.aleph002193483
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá vlivem největší sociální sítě Facebook na přátelství. Přátelství nejprve definuje, poté se zajímá o funkce a potřeby, které pro jedince tento vztah naplňuje. Následně to vše uvádí do kontextu sociálních sítí - konkrétně Facebooku. Práce si pokládá otázku, zda Facebook tento pojem a jeho chápání nějak proměňuje. Cíl práce je naplňován pomocí analýzy více než deseti kvantitativních výzkumů na toto téma. Všechny v práci uvedené výzkumy byly prověřeny a splňují základní kritéria validity a reliability. Dále byly rozčleněny do třech skupin. První se zajímala o motivaci pro založení si Facebookového profilu. Druhá skupina výzkumů byla zaměřena na srovnání projevů přátelství na Facebooku a mimo něj. Třetí skupina se věnovala výzkumům popisujícím důsledky používání Facebooku či jiných sociálních sítí. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že Facebook naplňování či funkce přátelství výrazným způsobem neproměňuje. Naopak funkce a naplňování přátelství ve většině případů podporuje - část uživatelů si díky Facebooku rozšiřuje svůj sociální kapitál a navazuje vztahy, které by bez něj nenavázala. Používání Facebooku, jak se projevilo u menšího procenta respondentů, však nese také svá rizika a proto není možné zapomenout na primární prevenci.cs_CZ
uk.abstract.enThis study is focused on the effect of the biggest social networking site, Facebook, on friendship. The study first defines friendship itself and then focuses on the functions and needs that are fulfilled for the individual through this kind of a relationship. Later, all of this is put into the bigger frame - specifically Facebook. The thesis is generally focused on trying to figure out whether Facebook changes the general understanding of friendship and the term itself or not. The goal of this thesis is being fulfilled though the analysis of more than ten quantitative researches on this topic. All of the researches mentioned in the thesis have been tested for whether they meet the validity and reliability criteria. Next they have been split into three groups. The first group is focused on the motivation that leads the individual to creating an Facebook account. The second group is focused on comparing the expression of friendship on Facebook and outside of it. The last group describes the consenquences of using Facebook or other social media. Through the conducted research we've come to the conclusion that Facebook doesn't affect fulfilling friendship or friendship functioning in any significant way. On the contrary, it actually supports the function and friendship fulfillment - some users expand...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990021934830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV