Mediální recepty na štěstí
Media Recipes for Happiness
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100063Identifikátory
SIS: 192883
Katalog UK: 990021934420106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lütke Notarp, Ulrike
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Média, štěstí, reprezentace a konstrukce reality, tisk, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Media, happiness, representation and construction of reality, press, content analysisTato diplomová práce s názvem Mediální recepty na štěstí si za předmět zájmu stanovila mediální reprezentaci štěstí v České republice. Ve své první části se práce zabývá mediálními teoriemi, a to především mediální reprezentací a konstrukcí reality, poté analyticky ukotvuje štěstí v sociologických pohledech na něj v jeho dvou polohách - štěstí jako hédonistické krátkodobé uspokojení z vlastnění věcí a štěstí jako eudaimonický dlouhodobý stav vnitřní spokojenosti. Druhá metodická část přináší popis využitých metod výzkumu, konkrétně kvalitativní obsahovou analýzu, a výběr zvolených zástupců českých tištěných médií. Třetí a poslední analytická část práce popisuje, jak vypadá reprezentace štěstí na stránkách lifestylových magazínů Elle, Žena a život a Blesk pro ženy a jak se jednotlivé časopisy v reprezentaci liší.
This diploma thesis with the title Media Recipes for Happiness focuses on media representation of happiness in the Czech Republic. In the first part, the thesis outlines essential media theories, with emphasis on media representations and on the construction of reality, then it conceptualises happiness in the sociological viewpoints on it in its two opposing perspectives - happiness as a hedonistic short-term satisfaction connected to owning things, and happiness as an eudaimonic long-term state of inner satisfaction. The second methodical part provides a description of used research methods, namely qualitative content analysis, and selection of specific representatives of Czech print media. The third and last analytical part of this thesis describes how the representation of happiness looks on the pages of lifestyle magazines Elle, Žena a život a Blesk pro ženy and how each magazine differs in their representation.
