Show simple item record

Specifics of work motivation and work preferences in so-called generations X and Y
dc.contributor.advisorBoukalová, Hedvika
dc.creatorČápová, Tereza
dc.date.accessioned2018-07-18T09:54:37Z
dc.date.available2018-07-18T09:54:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100029
dc.description.abstractGenerace X (vymezena lety 1964 - 1982) a Generace Y (vymezena lety 1983 - 1999) jsou v dnešní době velmi aktuálním tématem, protože se začínají ve velké míře střetávat na pracovištích a často se mluví o jejich rozdílnosti, především o specificích zástupců Generace Y. Generace Y se nejčastěji definuje jako generace, která vyrostla s internetem a nástupem moderních technologií. Generace X pak jako ta, která se s moderními technologiemi teprve učí žít. V mnoha dosavadních studiích se ukazují velmi protikladné výsledky týkající se pracovní motivace a preferencí těchto zmíněných generací. Proto se tato práce zaměřila především na zmapování těchto preferencí u jednotlivých generací na vzorku české populace. Za účely zkoumání byl v rámci této práce vytvořen dotazník, který prošel dvěma pilotními studiemi. Finální verzi dotazníku vyplnilo 247 respondentů, z toho 76 zástupců Generace X a 171 zástupců Generace Y. Vytvořený nástroj zjišťoval odlišnosti motivace a pracovních preferencí jednotlivých generací na deseti škálách. Data z výzkumu byla analyzována pomocí regresní analýzy, do které bylo zahrnuto následujících pět možných prediktorů - generace, vzdělání, pohlaví, práce při studiu a to, zda člověk momentálně studuje vysokou školu. Výsledky zkoumání ukazují odlišnosti mezi zástupci generací X a Y na...cs_CZ
dc.description.abstractIn recent days, the Generation X (born between 1964 - 1982) and Generation Y (born between 1983 and 1999) have become a timely topic. They are beginning to interact with the workplace and the generational differences in work values are being discussed, especially in relation to Generation Y. Generation Y is most commonly defined as the generation that grew up in the era of Internet and the advent of modern technology. Generation X is the one that is learning to live with modern technology. Many studies have shown contradictory results regarding the motivations and work preferences of these generations. For this reason, the aim of this work was to map the work preferences for each of the generations using a sample of the Czech population. For the purposes of this generational study, a questionnaire was created and two pilot studies were conducted. The final version of the questionnaire was completed by 247 respondents, of which 76 were representatives of Generation X and 171 were representatives of Generation Y. The questionnaire study investigated the differences in motivations and job preferences of each generation using ten scales. Data from the research were analyzed by using a regression analysis that included the following five possible predictors: generation, education, gender, working while...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGeneration Y|Generation X|Millennials|work motivation|work preferencesen_US
dc.subjectGenerace Y|Generace X|Millennials|motivace|pracovní preferencecs_CZ
dc.titleSpecifika motivace k práci a pracovních preferencí u takzvaných generací X a Ycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId188538
dc.title.translatedSpecifics of work motivation and work preferences in so-called generations X and Yen_US
dc.contributor.refereeRymeš, Milan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csGenerace X (vymezena lety 1964 - 1982) a Generace Y (vymezena lety 1983 - 1999) jsou v dnešní době velmi aktuálním tématem, protože se začínají ve velké míře střetávat na pracovištích a často se mluví o jejich rozdílnosti, především o specificích zástupců Generace Y. Generace Y se nejčastěji definuje jako generace, která vyrostla s internetem a nástupem moderních technologií. Generace X pak jako ta, která se s moderními technologiemi teprve učí žít. V mnoha dosavadních studiích se ukazují velmi protikladné výsledky týkající se pracovní motivace a preferencí těchto zmíněných generací. Proto se tato práce zaměřila především na zmapování těchto preferencí u jednotlivých generací na vzorku české populace. Za účely zkoumání byl v rámci této práce vytvořen dotazník, který prošel dvěma pilotními studiemi. Finální verzi dotazníku vyplnilo 247 respondentů, z toho 76 zástupců Generace X a 171 zástupců Generace Y. Vytvořený nástroj zjišťoval odlišnosti motivace a pracovních preferencí jednotlivých generací na deseti škálách. Data z výzkumu byla analyzována pomocí regresní analýzy, do které bylo zahrnuto následujících pět možných prediktorů - generace, vzdělání, pohlaví, práce při studiu a to, zda člověk momentálně studuje vysokou školu. Výsledky zkoumání ukazují odlišnosti mezi zástupci generací X a Y na...cs_CZ
uk.abstract.enIn recent days, the Generation X (born between 1964 - 1982) and Generation Y (born between 1983 and 1999) have become a timely topic. They are beginning to interact with the workplace and the generational differences in work values are being discussed, especially in relation to Generation Y. Generation Y is most commonly defined as the generation that grew up in the era of Internet and the advent of modern technology. Generation X is the one that is learning to live with modern technology. Many studies have shown contradictory results regarding the motivations and work preferences of these generations. For this reason, the aim of this work was to map the work preferences for each of the generations using a sample of the Czech population. For the purposes of this generational study, a questionnaire was created and two pilot studies were conducted. The final version of the questionnaire was completed by 247 respondents, of which 76 were representatives of Generation X and 171 were representatives of Generation Y. The questionnaire study investigated the differences in motivations and job preferences of each generation using ten scales. Data from the research were analyzed by using a regression analysis that included the following five possible predictors: generation, education, gender, working while...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV