Proces zkvalitňování edukačního programu jako metody kariérního poradenství
An educational career choice programme as a method of career counselling and a process of its improvement
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100005Identifiers
Study Information System: 178598
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Kasíková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
24. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
kariérní poradenství|kariérní volba|studenti středních škol|edukační program|akční výzkumKeywords (English)
career counselling|career choice|high school students|educational career choice programme|action researchPředkládaná práce je zaměřena do oblasti kariérního poradenství, konkrétně na podporu studentů středních škol, kteří stojí před volbou dalšího profesního směřování. Práce se zabývá edukačním programem (zaměřeným právě do oblastí kariérní volby) jakožto metodou kariérního poradenství. Cílem je zjistit, nakolik daný program naplňuje jemu určené cíle a jak je program možné dále zdokonalovat. Za tímto účelem je v první části práce vystavěna potřebná teoretická základna. Empirická část pak blíže představuje daný program a popisuje zrealizovanou výzkumnou sondu, která byla postavena na principech akčního výzkumu, a která zkoumala právě naplnění cílů programu a další možnosti k jeho zdokonalení. Klíčová slova: kariérní poradenství, kariérní volba, studenti středních škol, edukační program, akční výzkum
This text concentrates on the topic of career counselling, concretely on counselling for high school students while they are in the process of career decision making. The emphasis is on an educational career choice programme (that targets on the making of career choices) as a method of career counselling. The goal of the thesis is to examine if the programme meets its goals and to examine possible ways of its improvement. The thesis first offers a theoretical grounding of the topic. Then the empirical part includes a detailed description of the educational programme and then a follow-up research probe examining the fulfilling of the programme's goals and the possible ways of its improvement. Keywords: career counselling, career choice, high school students, educational career choice programme, action research