Zobrazit minimální záznam

Works of Eduard Petiška for Small Children
dc.contributor.advisorGebhartová, Vladimíra
dc.creatorŠtěpánová, Kateřina
dc.date.accessioned2018-02-13T11:47:35Z
dc.date.available2018-02-13T11:47:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9967
dc.description.abstractZákladní myšlenkou diplomové práce je probuzení zájmu o dětskou tvorbu Eduarda Petišky. V úvodu se zabývám důvody a hypotézami, které stály u zrodu tohoto záměru. V teoretické části odpovídá její charakter literárně-teoretickému přístupu k dílu s konkrétním úmyslem podrobit zkoumání celou Petiškovu tvorbu určenou dětem. Od prvotního seznámení se základními životopisnými údaji autora, přes celkové utváření jeho tvorby včetně jeho prací určených dospělému čtenáři, směřuji k pochopení literárního kontextu v Petiškovč tvorbě. V podrobném studiu jeho textů určených dětem je pak mým prioritním zájmem snaha zaujmout hodnotící stanovisko v základních literárních oblastech, vztahujících se například k míře intencionality a sní související volbou témat, jazykovou složkou, stavbou příběhu, ve smyslu přínosu pro předškolní dítě. Pohledem na Petiškovo dílo pro děti v kontextu současné dětské české literatury nabízím srovnání s dalšími autory, jednak proto, abych zdůraznila Petiškův autorský podíl na literární scéně, a jednak abych se vyhnula jednoznačnému subjektivismu při posuzování tohoto díla. V praktické části práce mě zajímají možnosti využití Petiškových textů v procesu předškolního vzdělávání a uvádím zde vlastní návrh konkrétního projektu s literárním východiskem Petiškova příběhu určeného předškolnímu dítěti....en_US
dc.description.abstractZákladní myšlenkou diplomové práce je probuzení zájmu o dětskou tvorbu Eduarda Petišky. V úvodu se zabývám důvody a hypotézami, které stály u zrodu tohoto záměru. V teoretické části odpovídá její charakter literárně-teoretickému přístupu k dílu s konkrétním úmyslem podrobit zkoumání celou Petiškovu tvorbu určenou dětem. Od prvotního seznámení se základními životopisnými údaji autora, přes celkové utváření jeho tvorby včetně jeho prací určených dospělému čtenáři, směřuji k pochopení literárního kontextu v Petiškovč tvorbě. V podrobném studiu jeho textů určených dětem je pak mým prioritním zájmem snaha zaujmout hodnotící stanovisko v základních literárních oblastech, vztahujících se například k míře intencionality a sní související volbou témat, jazykovou složkou, stavbou příběhu, ve smyslu přínosu pro předškolní dítě. Pohledem na Petiškovo dílo pro děti v kontextu současné dětské české literatury nabízím srovnání s dalšími autory, jednak proto, abych zdůraznila Petiškův autorský podíl na literární scéně, a jednak abych se vyhnula jednoznačnému subjektivismu při posuzování tohoto díla. V praktické části práce mě zajímají možnosti využití Petiškových textů v procesu předškolního vzdělávání a uvádím zde vlastní návrh konkrétního projektu s literárním východiskem Petiškova příběhu určeného předškolnímu dítěti....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTvorba Eduarda Petišky pro malé dětics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22109
dc.title.translatedWorks of Eduard Petiška for Small Childrenen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph002028052
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZákladní myšlenkou diplomové práce je probuzení zájmu o dětskou tvorbu Eduarda Petišky. V úvodu se zabývám důvody a hypotézami, které stály u zrodu tohoto záměru. V teoretické části odpovídá její charakter literárně-teoretickému přístupu k dílu s konkrétním úmyslem podrobit zkoumání celou Petiškovu tvorbu určenou dětem. Od prvotního seznámení se základními životopisnými údaji autora, přes celkové utváření jeho tvorby včetně jeho prací určených dospělému čtenáři, směřuji k pochopení literárního kontextu v Petiškovč tvorbě. V podrobném studiu jeho textů určených dětem je pak mým prioritním zájmem snaha zaujmout hodnotící stanovisko v základních literárních oblastech, vztahujících se například k míře intencionality a sní související volbou témat, jazykovou složkou, stavbou příběhu, ve smyslu přínosu pro předškolní dítě. Pohledem na Petiškovo dílo pro děti v kontextu současné dětské české literatury nabízím srovnání s dalšími autory, jednak proto, abych zdůraznila Petiškův autorský podíl na literární scéně, a jednak abych se vyhnula jednoznačnému subjektivismu při posuzování tohoto díla. V praktické části práce mě zajímají možnosti využití Petiškových textů v procesu předškolního vzdělávání a uvádím zde vlastní návrh konkrétního projektu s literárním východiskem Petiškova příběhu určeného předškolnímu dítěti....cs_CZ
uk.abstract.enZákladní myšlenkou diplomové práce je probuzení zájmu o dětskou tvorbu Eduarda Petišky. V úvodu se zabývám důvody a hypotézami, které stály u zrodu tohoto záměru. V teoretické části odpovídá její charakter literárně-teoretickému přístupu k dílu s konkrétním úmyslem podrobit zkoumání celou Petiškovu tvorbu určenou dětem. Od prvotního seznámení se základními životopisnými údaji autora, přes celkové utváření jeho tvorby včetně jeho prací určených dospělému čtenáři, směřuji k pochopení literárního kontextu v Petiškovč tvorbě. V podrobném studiu jeho textů určených dětem je pak mým prioritním zájmem snaha zaujmout hodnotící stanovisko v základních literárních oblastech, vztahujících se například k míře intencionality a sní související volbou témat, jazykovou složkou, stavbou příběhu, ve smyslu přínosu pro předškolní dítě. Pohledem na Petiškovo dílo pro děti v kontextu současné dětské české literatury nabízím srovnání s dalšími autory, jednak proto, abych zdůraznila Petiškův autorský podíl na literární scéně, a jednak abych se vyhnula jednoznačnému subjektivismu při posuzování tohoto díla. V praktické části práce mě zajímají možnosti využití Petiškových textů v procesu předškolního vzdělávání a uvádím zde vlastní návrh konkrétního projektu s literárním východiskem Petiškova příběhu určeného předškolnímu dítěti....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990020280520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV