Zobrazit minimální záznam

An influence of the Bologna Process on Czech higher education with respect to Charles University
dc.contributor.advisorWalterová, Eliška
dc.creatorŠťastná, Věra
dc.date.accessioned2020-11-26T17:35:00Z
dc.date.available2020-11-26T17:35:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99519
dc.description.abstractThe thesis is devoted to the Bologna Process, especially to the transition to the three-cycle sys- tem of degree programmes. Its aim is to show, based on both qualitative and quantitative data, how the Bologna process has permeated from the European level to the national level and how it has influenced Charles University. In the first two parts the basic research method is struc- tured content analysis of relevant Bologna and national documents. In the third, empirical part, which concentrates on Charles University, the research questions are aimed at identifying prob- lems connected with the implementation of the three-cycle system, the preference for returning to undivided Master's degree programmes, the vertical permeability of degree programmes, the early leavings and the length of study. Based on a questionnaire survey and quantitative data a multiple case study analysis has been developed. Among others it concludes that 1) the return to undivided degree programmes is not considered to be viable option by most of the faculties, 2) with the dividing line resting on professional or academic orientation of the degree pro- gramme, 3) the transition to the three-cycle system has often led to a high number of specialized degree programmes which according to the faculties has promoted attractiveness...en_US
dc.description.abstractPředkládaná práce je věnována Boloňskému procesu, zejména přechodu na strukturované stu- dium. Jejím cílem je ukázat na základě dlouhodobě sledovaných kvalitativních i kvantitativních údajů, jak Boloňský proces z evropské úrovně prostupoval na národní úroveň a jak dopadl na Univerzitu Karlovu. Základní výzkumnou metodou v prvních dvou částech byla strukturovaná obsahová analýza dokumentů Boloňského procesu a příslušných národních dokumentů. V em- pirické části výzkumné otázky směřovaly ke zjištění problémů spojených se strukturací studia, případné možnosti návratu k dlouhým magisterským programům, vertikální prostupnosti stu- dia, předčasným odchodům ze studia a délce studia. Na základě dotazníkového šetření a analýzy kvantitativních dat vznikla vícepřípadová analytická studie. Mimo jiné bylo zjištěno, že 1) ná- vrat k dlouhým programům nepovažuje většina fakult za vhodný, 2) dělítkem v této odpovědi je profesní či akademická orientace studijního programu, 3) strukturace studia mnohdy vedla k vysokému počtu malých oborů, do kterých se navazující magisterské studijní programy vy- profilovaly, což podle fakult vede k větší atraktivitě, podle mezinárodních hodnotitelů ji naopak oslabuje, 4) studenti, kteří absolvovali bakalářské studium jinde, předčasně odcházejí ze studij- ních programů přibližně...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVliv Boloňského procesu na české vysoké školství se zřetelem k vývoji Univerzity Karlovycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-20
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId95146
dc.title.translatedAn influence of the Bologna Process on Czech higher education with respect to Charles Universityen_US
dc.contributor.refereeŠebková, Helena
dc.contributor.refereeKoucký, Jan
dc.identifier.aleph002192416
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná práce je věnována Boloňskému procesu, zejména přechodu na strukturované stu- dium. Jejím cílem je ukázat na základě dlouhodobě sledovaných kvalitativních i kvantitativních údajů, jak Boloňský proces z evropské úrovně prostupoval na národní úroveň a jak dopadl na Univerzitu Karlovu. Základní výzkumnou metodou v prvních dvou částech byla strukturovaná obsahová analýza dokumentů Boloňského procesu a příslušných národních dokumentů. V em- pirické části výzkumné otázky směřovaly ke zjištění problémů spojených se strukturací studia, případné možnosti návratu k dlouhým magisterským programům, vertikální prostupnosti stu- dia, předčasným odchodům ze studia a délce studia. Na základě dotazníkového šetření a analýzy kvantitativních dat vznikla vícepřípadová analytická studie. Mimo jiné bylo zjištěno, že 1) ná- vrat k dlouhým programům nepovažuje většina fakult za vhodný, 2) dělítkem v této odpovědi je profesní či akademická orientace studijního programu, 3) strukturace studia mnohdy vedla k vysokému počtu malých oborů, do kterých se navazující magisterské studijní programy vy- profilovaly, což podle fakult vede k větší atraktivitě, podle mezinárodních hodnotitelů ji naopak oslabuje, 4) studenti, kteří absolvovali bakalářské studium jinde, předčasně odcházejí ze studij- ních programů přibližně...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is devoted to the Bologna Process, especially to the transition to the three-cycle sys- tem of degree programmes. Its aim is to show, based on both qualitative and quantitative data, how the Bologna process has permeated from the European level to the national level and how it has influenced Charles University. In the first two parts the basic research method is struc- tured content analysis of relevant Bologna and national documents. In the third, empirical part, which concentrates on Charles University, the research questions are aimed at identifying prob- lems connected with the implementation of the three-cycle system, the preference for returning to undivided Master's degree programmes, the vertical permeability of degree programmes, the early leavings and the length of study. Based on a questionnaire survey and quantitative data a multiple case study analysis has been developed. Among others it concludes that 1) the return to undivided degree programmes is not considered to be viable option by most of the faculties, 2) with the dividing line resting on professional or academic orientation of the degree pro- gramme, 3) the transition to the three-cycle system has often led to a high number of specialized degree programmes which according to the faculties has promoted attractiveness...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021924160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV