Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí.
Juvenile Risk Behaviour with a View to Abuse Progress.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98845Identifikátory
SIS: 185782
Kolekce
- Kvalifikační práce [3005]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopřivová Herotová, Tereza
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
Veřejné zdravotnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav hygieny
Datum obhajoby
11. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
syndrom rizikového chování mládeže, rozvoj závislosti, tabák, alkohol a drogy, prevence ve škole, výzkumná sondaKlíčová slova (anglicky)
sy adolescent risk behaviour, abuse progress, tobacco, alcohol, drug, school prevention, research probeBakalářská práce nese název "Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí". Jedná se o velice široké téma a mým záměrem nebylo ji plně obsáhnout, ale pouze zachytit některé její části. Prvním cílem bylo získat základní informace o syndromu rizikového chování u dětí a mladistvých. Dalším cílem bylo empirickou metodou zjistit jaké zkušenosti a názory mají studenti 9. třídy ZŠ a žáci prvních a druhých ročníku SŠ. První část práce jsem věnovala získaným poznatkům o dané problematice těchto jevů. Z toho jsem poté vybrala poznatky o jejich definici, vzniku syndromu rizikového chování, příčinám a důsledkům syndromu a v neposlední řadě prevenci. V druhé části jsem se soustředila na samotný výzkum, kde jsem se zaměřila na žáky 9. třídy základní školy a na první a druhý ročník školy střední. Adolescenti tohoto věku bezesporu patří do ohrožené skupiny, vzhledem k touze po experimentování a hledání sama sebe. Pomocí dotazníkové metody jsem zjišťovala, jaké mají zkušenosti a názor na užívání návykových látek.
The title of this bachelor thesis is "Juvenile Risk Behaviour with a View to Abuse Progress". We consider this as very broad area and my goal was not to explain every part of the issue. My goal was to approach only some parts of the complex problem. My first objective was to gain basic information about the syndrome of adolescent risk-taking. My next goal was to find out more about what experience with the habit-forming drug the pupils of the second level of the particular primary school and first and second years of the particular high school have had. The first part of the thesis summarises the findings about socially pathological phenomena, their definition, origin and consequences. I also concentrated on the prevention of this syndrome. In the second part of this thesis I concentrated on empirical research. I was concentrating on the second level of primary school and first and second years of high school. Children at this age belong in the endangered group. Using the method of interview, I attempted to map whether or not the pupils have any experience with the habit forming substances and if they think they are bad for their health.