Program Respektovat a být respektován v kritické reflexi
The program To Respect And To Be Respected in a critical reflection
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98507Identifikátory
SIS: 145525
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Loudová Stralczynská, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výchova, autorita, styly výchovy, prostředky výchovyKlíčová slova (anglicky)
Education, authority, educational styles, means of educationV teoretické části práce jsou uvedeny rozdílné modely výchovy se zřetelem k postavení dítěte jako subjektu/objektu výchovy (autoritativní výchova, demokratická, liberální) a je posouzen význam autority ve výchově. V další části textu je detailně vyložena koncepce, argumentace a jednotlivé výchovné strategie programu Respektovat a být respektován. Výzkumná část práce je soustředěna na zmapování zkušeností vychovatelů (N = 10), kteří prošli vzdělávacím kurzem. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jak se osvědčují absolventům kurzu Respektovat a být respektován načerpaná doporučení v každodenní praxi (v rodině či ve škole)? Výzkumným nástrojem je interview. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, autorita, styly výchovy, prostředky výchovy
In the theoretical part of the thesis there are presented different models of education with the focus on the position of a child as subject / object of education (authoritative education, democratic, liberal) and the importance of authority in education. In the next part of the text there are the concepts, arguments and individual educational strategies of the program Respect and be respected explained in detaile. The research part of the thesis is focused on mapping the experience of parents and teachers (N = 10) who have passed a training course. The key research question is: How can graduates use R + R recommendations in every day practice (family or school), and how can they prove real educational effects? The research tool will be an interview. KEYWORDS: Education, authority, educational styles, means of education