Zobrazit minimální záznam

The educational process for parents of a newborn with atresia of the esophagus
dc.contributor.advisorBratová, Andrea
dc.creatorVodrážková, Kateřina
dc.date.accessioned2018-09-20T15:42:07Z
dc.date.available2018-09-20T15:42:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98454
dc.description.abstractV naší bakalářské práci se zabýváme edukačním procesem u rodičů novorozence s atrézií jícnu. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části se zabýváme problematikou atrézie jícnu, jejím rozdělením, diagnostikou, léčbou, jakož i možnými komplikacemi a následnou pooperační péčí o novorozence. Dále se v této části zabýváme základními poznatky vztahujícími se k edukaci a edukačnímu procesu. V empirické části je cílem zjistit úroveň vědomostí u matky novorozence, hospitalizované po operaci atrézie jícnu své dcery na Klinice dětské chirurgie Fakultní nemocnice v Motole, a poskytnou statistický přehled o dětech s atrézií jícnu hospitalizovaných v období od ledna 2011 do prosince 2016. Na základě poznatků zjištěných od matky vytvořit edukační proces, se souhlasem Fakultní nemocnice v Motole k vykonání průzkumné části nahlédnutím do zdravotnické dokumentace, a vykonání edukačního procesu. Prostřednictvím vytvořeného edukačního procesu jsme matku pacientky edukovali o důležitosti správné fixace nasogastrické sondy, o přípravě a podávání speciálních stravovacích přídavků a o důležitosti dodržování preventivních opatření po propuštění do domácího ošetřování. Na závěr jsme edukační činnosti a statistická data vyhodnotili, pokračovali jsme v diskuzi s doporučením pro praxi...cs_CZ
dc.description.abstractIn our bachelor thesis we deal with the educational process for parents of a newborn baby with atresia of the esophagus. The bachelor thesis consists of two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part we deal with the issue of atresia of the esophagus, its distribution, diagnosis, treatment, as well as the possible complications and the subsequent post-operative care of a newborn. Furthermore, in this section we cover the basic knowledge related to education and the educational process. In the empirical section determine the level of newborn mother's knowledge. Mothers were hospitalized after surgery for atresia of the esophagus of her daughter at the Clinic of pediatric surgery of the University hospital in Motol. And provide a statistical overview of children with atresia esophagus hospitalized in the period from January 2011 to December 2016. We created the educational process based on mother knowledge. We created the exploratory part using medical documentation and execution of the educational process with the consent of the Faculty hospital in Motol. Through the educational process we enlighten mother about the importance of proper fixation of the nasogastric tube, preparation and administration of the special dietary allowance and the importance of compliance with preventive...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectAtrézie jícnucs_CZ
dc.subjectnovorozeneccs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectAtresia of the esofagusen_US
dc.subjectnewbornen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.titleEdukační proces u rodičů novorozence s atrézií jícnucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-04
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId190548
dc.title.translatedThe educational process for parents of a newborn with atresia of the esophagusen_US
dc.contributor.refereeNikodemová, Hana
dc.identifier.aleph002190005
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV naší bakalářské práci se zabýváme edukačním procesem u rodičů novorozence s atrézií jícnu. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části se zabýváme problematikou atrézie jícnu, jejím rozdělením, diagnostikou, léčbou, jakož i možnými komplikacemi a následnou pooperační péčí o novorozence. Dále se v této části zabýváme základními poznatky vztahujícími se k edukaci a edukačnímu procesu. V empirické části je cílem zjistit úroveň vědomostí u matky novorozence, hospitalizované po operaci atrézie jícnu své dcery na Klinice dětské chirurgie Fakultní nemocnice v Motole, a poskytnou statistický přehled o dětech s atrézií jícnu hospitalizovaných v období od ledna 2011 do prosince 2016. Na základě poznatků zjištěných od matky vytvořit edukační proces, se souhlasem Fakultní nemocnice v Motole k vykonání průzkumné části nahlédnutím do zdravotnické dokumentace, a vykonání edukačního procesu. Prostřednictvím vytvořeného edukačního procesu jsme matku pacientky edukovali o důležitosti správné fixace nasogastrické sondy, o přípravě a podávání speciálních stravovacích přídavků a o důležitosti dodržování preventivních opatření po propuštění do domácího ošetřování. Na závěr jsme edukační činnosti a statistická data vyhodnotili, pokračovali jsme v diskuzi s doporučením pro praxi...cs_CZ
uk.abstract.enIn our bachelor thesis we deal with the educational process for parents of a newborn baby with atresia of the esophagus. The bachelor thesis consists of two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part we deal with the issue of atresia of the esophagus, its distribution, diagnosis, treatment, as well as the possible complications and the subsequent post-operative care of a newborn. Furthermore, in this section we cover the basic knowledge related to education and the educational process. In the empirical section determine the level of newborn mother's knowledge. Mothers were hospitalized after surgery for atresia of the esophagus of her daughter at the Clinic of pediatric surgery of the University hospital in Motol. And provide a statistical overview of children with atresia esophagus hospitalized in the period from January 2011 to December 2016. We created the educational process based on mother knowledge. We created the exploratory part using medical documentation and execution of the educational process with the consent of the Faculty hospital in Motol. Through the educational process we enlighten mother about the importance of proper fixation of the nasogastric tube, preparation and administration of the special dietary allowance and the importance of compliance with preventive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021900050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV