Zobrazit minimální záznam

Educational skills and thein application in practice
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorŠertlerová, Nikola
dc.date.accessioned2018-09-20T15:30:55Z
dc.date.available2018-09-20T15:30:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98398
dc.description.abstractV bakalářské práci s názvem "Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi" se zabýváme edukací pacienta sestrou. Práce je rozdělená na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce popisuje edukaci v ošetřovatelství, charakteristiku účastníků edukace, roli sestry - edukátorky, faktory ovlivňující edukaci, komunikaci v edukaci, didaktické zásady edukace, edukační metody, edukační cíle a edukační proces v ošetřovatelství. Empirická část popisuje dotazníkový průzkum, který se skládal z dotazníků pro sestry a dotazníku pro pacienty na interních a chirurgických odděleních Fakultní nemocnice v Motole a oblastní nemocnice v Orlové. Záměrem bylo provedení primárního sběru dat a jejich následná analýza. Empirická část práce popisuje metodiku a organizaci šetření, charakteristiku průzkumného vzorku a analýzu výsledků průzkumného šetření. Výsledky šetření jsou graficky zpracovány a pracovní hypotézy statisticky zpracovány. Výsledky práce potvrzují, že edukaci považují za důležitou nejen sestry ale také pacienti, kteří jsou si vědomi důležitosti edukačního procesu. Největší překážkou při edukaci je pro sestry nedostatek času. Pacienti by byli nejraději edukováni v soukromí. Bohužel dle odpovědí sester tyto místnosti na odděleních chybí. V diskuzi jsou zhodnocena získaná data, stanovené cíle práce a...cs_CZ
dc.description.abstractIn this bachelor thesis entitled "Educational Skills and Their Application in Practice" we are dealing with education of patient by nurse. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part describes the education in nursing, the characteristics of the participants in education, the role of nurse as educator, factors influencing education, communication in education, didactic principles of education, educational methods, educational goals, and educational process in nursing. The empirical part describes a questionnaire survey consisting of a questionnaire for nurses and a questionnaire for patients at the internal and surgical departments of the Motol University Hospital and Orlová Regional Hospital. The aim was the primary data collection and their subsequent analysis. Empirical part describes the methodology and organization of the survey, the characteristics of the survey sample and the analysis of the survey results. The survey results are graphically processed and the working hypothesis statistically processed. The results of the thesis confirm that education is consider to be important not only by nurses but also by patients who are aware of the importance of the educational process. The biggest obstacle during educational process for nurses is lack of time....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectEdukacecs_CZ
dc.subjectedukační procescs_CZ
dc.subjectedukační standardycs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjectpacientcs_CZ
dc.subjectsestracs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjecteducational standardsen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectnursingen_US
dc.subjectpatienten_US
dc.subjectnurseen_US
dc.titleEdukační dovednosti a jejich uplatňování v praxics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-04
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId178115
dc.title.translatedEducational skills and thein application in practiceen_US
dc.contributor.refereeRaudenská, Jaroslava
dc.identifier.aleph002189949
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV bakalářské práci s názvem "Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi" se zabýváme edukací pacienta sestrou. Práce je rozdělená na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce popisuje edukaci v ošetřovatelství, charakteristiku účastníků edukace, roli sestry - edukátorky, faktory ovlivňující edukaci, komunikaci v edukaci, didaktické zásady edukace, edukační metody, edukační cíle a edukační proces v ošetřovatelství. Empirická část popisuje dotazníkový průzkum, který se skládal z dotazníků pro sestry a dotazníku pro pacienty na interních a chirurgických odděleních Fakultní nemocnice v Motole a oblastní nemocnice v Orlové. Záměrem bylo provedení primárního sběru dat a jejich následná analýza. Empirická část práce popisuje metodiku a organizaci šetření, charakteristiku průzkumného vzorku a analýzu výsledků průzkumného šetření. Výsledky šetření jsou graficky zpracovány a pracovní hypotézy statisticky zpracovány. Výsledky práce potvrzují, že edukaci považují za důležitou nejen sestry ale také pacienti, kteří jsou si vědomi důležitosti edukačního procesu. Největší překážkou při edukaci je pro sestry nedostatek času. Pacienti by byli nejraději edukováni v soukromí. Bohužel dle odpovědí sester tyto místnosti na odděleních chybí. V diskuzi jsou zhodnocena získaná data, stanovené cíle práce a...cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor thesis entitled "Educational Skills and Their Application in Practice" we are dealing with education of patient by nurse. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part describes the education in nursing, the characteristics of the participants in education, the role of nurse as educator, factors influencing education, communication in education, didactic principles of education, educational methods, educational goals, and educational process in nursing. The empirical part describes a questionnaire survey consisting of a questionnaire for nurses and a questionnaire for patients at the internal and surgical departments of the Motol University Hospital and Orlová Regional Hospital. The aim was the primary data collection and their subsequent analysis. Empirical part describes the methodology and organization of the survey, the characteristics of the survey sample and the analysis of the survey results. The survey results are graphically processed and the working hypothesis statistically processed. The results of the thesis confirm that education is consider to be important not only by nurses but also by patients who are aware of the importance of the educational process. The biggest obstacle during educational process for nurses is lack of time....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021899490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV