Specifické poruchy učení v povědomí veřejnosti
Specific learning disabilities in public awareness
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97903Identifikátory
SIS: 188560
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, reedukace, individuální vzdělávací plánKlíčová slova (anglicky)
specific learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, reeducation, individual educational planBakalářská práce se zabývá povědomím veřejnosti o specifických poruchách učení. V úvodu teoretické části je krátká zmínka o historii specifických poruch učení. Dále je vysvětlena problematika specifických poruch učení, mezinárodní klasifikace nemocí a příčiny těchto poruch. V další kapitole jsou popsány jednotlivé specifické poruchy učení. Část práce je věnována specifickým poruchám učení spolu s nadáním a nápravou specifických poruch učení. Konkrétně jde o individuální vzdělávací plán a reedukaci. Praktická část je založena na výzkumném šetření 45 respondentů (žen i mužů různých věkových kategorií). Je zde využita kvantitativní metoda výzkumu konkrétně metoda dotazování ve formě dotazníku. Závěr je věnován shrnutí výsledku výzkumu. Cílem teoretické části je charakterizovat pojem specifické poruchy učení a definovat je. Vysvětlit pojmy jako jsou například reedukace, individuální vzdělávací plán a mezinárodní klasifikace nemocí. Cílem praktické části je zjištění, jaké má veřejnost povědomí o specifických poruchách učení.
This bachelor thesis deals with specific learning disabilities in public awareness. In the introduction of the theoretical part is a brief mention of the history of specific learning disorders. After that explaining the issue of specific learning disorders, the international classification of diseases and the causes of these disorders. The next chapter describes individual types of specific learning disabilities. Part of the work is devoted to specific learning disorders along with gifting and correcting specific learning disorders. Specifically, it is an individual educational plan and reeducation. The practical part is based on a survey of 45 respondents (women and men of different age categories). Here is used the quantitative method of research, namely the method of questioning in the form of a questionnaire. At the end of the work is a summary of the research result. The aim of the theoretical part is to characterize and define the concept of specific learning disabilities. Explain concepts such as reeducation, individual educational plan, and international classification of diseases. The aim of the practical part is to find out what the public is aware of about specific learning disorders.