Zobrazit minimální záznam

Specific learning disabilities in public awareness
dc.contributor.advisorLinková, Marie
dc.creatorRudolfová, Eva
dc.date.accessioned2019-02-19T11:38:49Z
dc.date.available2019-02-19T11:38:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97903
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá povědomím veřejnosti o specifických poruchách učení. V úvodu teoretické části je krátká zmínka o historii specifických poruch učení. Dále je vysvětlena problematika specifických poruch učení, mezinárodní klasifikace nemocí a příčiny těchto poruch. V další kapitole jsou popsány jednotlivé specifické poruchy učení. Část práce je věnována specifickým poruchám učení spolu s nadáním a nápravou specifických poruch učení. Konkrétně jde o individuální vzdělávací plán a reedukaci. Praktická část je založena na výzkumném šetření 45 respondentů (žen i mužů různých věkových kategorií). Je zde využita kvantitativní metoda výzkumu konkrétně metoda dotazování ve formě dotazníku. Závěr je věnován shrnutí výsledku výzkumu. Cílem teoretické části je charakterizovat pojem specifické poruchy učení a definovat je. Vysvětlit pojmy jako jsou například reedukace, individuální vzdělávací plán a mezinárodní klasifikace nemocí. Cílem praktické části je zjištění, jaké má veřejnost povědomí o specifických poruchách učení.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with specific learning disabilities in public awareness. In the introduction of the theoretical part is a brief mention of the history of specific learning disorders. After that explaining the issue of specific learning disorders, the international classification of diseases and the causes of these disorders. The next chapter describes individual types of specific learning disabilities. Part of the work is devoted to specific learning disorders along with gifting and correcting specific learning disorders. Specifically, it is an individual educational plan and reeducation. The practical part is based on a survey of 45 respondents (women and men of different age categories). Here is used the quantitative method of research, namely the method of questioning in the form of a questionnaire. At the end of the work is a summary of the research result. The aim of the theoretical part is to characterize and define the concept of specific learning disabilities. Explain concepts such as reeducation, individual educational plan, and international classification of diseases. The aim of the practical part is to find out what the public is aware of about specific learning disorders.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectdysgrafiecs_CZ
dc.subjectreedukacecs_CZ
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncs_CZ
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectdysgraphiaen_US
dc.subjectreeducationen_US
dc.subjectindividual educational planen_US
dc.titleSpecifické poruchy učení v povědomí veřejnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-25
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188560
dc.title.translatedSpecific learning disabilities in public awarenessen_US
dc.contributor.refereeHanková, Zdeňka
dc.identifier.aleph002188134
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training in Vocational Education and Trainingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training in Vocational Education and Trainingen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá povědomím veřejnosti o specifických poruchách učení. V úvodu teoretické části je krátká zmínka o historii specifických poruch učení. Dále je vysvětlena problematika specifických poruch učení, mezinárodní klasifikace nemocí a příčiny těchto poruch. V další kapitole jsou popsány jednotlivé specifické poruchy učení. Část práce je věnována specifickým poruchám učení spolu s nadáním a nápravou specifických poruch učení. Konkrétně jde o individuální vzdělávací plán a reedukaci. Praktická část je založena na výzkumném šetření 45 respondentů (žen i mužů různých věkových kategorií). Je zde využita kvantitativní metoda výzkumu konkrétně metoda dotazování ve formě dotazníku. Závěr je věnován shrnutí výsledku výzkumu. Cílem teoretické části je charakterizovat pojem specifické poruchy učení a definovat je. Vysvětlit pojmy jako jsou například reedukace, individuální vzdělávací plán a mezinárodní klasifikace nemocí. Cílem praktické části je zjištění, jaké má veřejnost povědomí o specifických poruchách učení.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with specific learning disabilities in public awareness. In the introduction of the theoretical part is a brief mention of the history of specific learning disorders. After that explaining the issue of specific learning disorders, the international classification of diseases and the causes of these disorders. The next chapter describes individual types of specific learning disabilities. Part of the work is devoted to specific learning disorders along with gifting and correcting specific learning disorders. Specifically, it is an individual educational plan and reeducation. The practical part is based on a survey of 45 respondents (women and men of different age categories). Here is used the quantitative method of research, namely the method of questioning in the form of a questionnaire. At the end of the work is a summary of the research result. The aim of the theoretical part is to characterize and define the concept of specific learning disabilities. Explain concepts such as reeducation, individual educational plan, and international classification of diseases. The aim of the practical part is to find out what the public is aware of about specific learning disorders.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021881340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV