Skupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchově
Group portrait in digital era and its use in art education.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97810Identifikátory
SIS: 175118
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Francová, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Fotografie, portrét, skupinový portrét, digitální obraz, sociální sítě, výtvarná výchova, fotografie ve výuceKlíčová slova (anglicky)
Photography, group portrait, digital image, social networks, art education, photography in educationPilařová, A.: Skupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchově. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 87 s Práce se zaměřuje na fotografii, možnosti její manipulace a schopnost diváka určit, do jaké míry byl konečný obraz upraven. Na teoretické i praktické úrovni se zabývá implementací sociálních sítí do výuky výtvarné výchovy a benefity online vzdělávání pro žáky. Didaktické úkoly se soustředí na skupinovou fotografickou činnost žáků, ve které aplikují své zkušenosti i vědomou práci s předlohou. Výtvarná práce autorky využívá fotografickou manipulaci jako prostředek ke vzniku obrazu, navazuje na práce žáků a sociální síť využívá jako prostor pro setkání autora s divákem. KLÍČOVÁ SLOVA manipulace fotografického obrazu, sociální sítě, využití sociálních sítí ve výuce, skupinový portrét, fotografování v hodinách vv
Pilařová, A.: Skupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchově. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 87 s The thesis focuses on photography, different kinds of photographic manipulations and viewer's ability to determine how much was the picture edited. On the theoretical and practical level, it deals with implementation of social networks into the fine art classes and its benefits for pupils. The didactic tasks concentrate on a photographic group work. Pupils apply their experiences and they consciously use artworks of other artists as a base for their own creations. The author uses photographic manipulations as a device to create a new image. These images are based on the didactic part; the social network serves as a place where the author meets viewers. KEYWORDS manipulation of photographs, social networks, usage of social networks in class, group portrait, photographing in art class