Show simple item record

Group portrait in digital era and its use in art education.
dc.contributor.advisorArbanová, Linda
dc.creatorPilařová, Alžběta
dc.date.accessioned2019-02-19T10:01:22Z
dc.date.available2019-02-19T10:01:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97810
dc.description.abstractPilařová, A.: Skupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchově. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 87 s Práce se zaměřuje na fotografii, možnosti její manipulace a schopnost diváka určit, do jaké míry byl konečný obraz upraven. Na teoretické i praktické úrovni se zabývá implementací sociálních sítí do výuky výtvarné výchovy a benefity online vzdělávání pro žáky. Didaktické úkoly se soustředí na skupinovou fotografickou činnost žáků, ve které aplikují své zkušenosti i vědomou práci s předlohou. Výtvarná práce autorky využívá fotografickou manipulaci jako prostředek ke vzniku obrazu, navazuje na práce žáků a sociální síť využívá jako prostor pro setkání autora s divákem. KLÍČOVÁ SLOVA manipulace fotografického obrazu, sociální sítě, využití sociálních sítí ve výuce, skupinový portrét, fotografování v hodinách vvcs_CZ
dc.description.abstractPilařová, A.: Skupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchově. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 87 s The thesis focuses on photography, different kinds of photographic manipulations and viewer's ability to determine how much was the picture edited. On the theoretical and practical level, it deals with implementation of social networks into the fine art classes and its benefits for pupils. The didactic tasks concentrate on a photographic group work. Pupils apply their experiences and they consciously use artworks of other artists as a base for their own creations. The author uses photographic manipulations as a device to create a new image. These images are based on the didactic part; the social network serves as a place where the author meets viewers. KEYWORDS manipulation of photographs, social networks, usage of social networks in class, group portrait, photographing in art classen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFotografiecs_CZ
dc.subjectportrétcs_CZ
dc.subjectskupinový portrétcs_CZ
dc.subjectdigitální obrazcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectfotografie ve výucecs_CZ
dc.subjectPhotographyen_US
dc.subjectgroup portraiten_US
dc.subjectdigital imageen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectphotography in educationen_US
dc.titleSkupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId175118
dc.title.translatedGroup portrait in digital era and its use in art education.en_US
dc.contributor.refereeFrancová, Sylva
dc.identifier.aleph002187624
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPilařová, A.: Skupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchově. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 87 s Práce se zaměřuje na fotografii, možnosti její manipulace a schopnost diváka určit, do jaké míry byl konečný obraz upraven. Na teoretické i praktické úrovni se zabývá implementací sociálních sítí do výuky výtvarné výchovy a benefity online vzdělávání pro žáky. Didaktické úkoly se soustředí na skupinovou fotografickou činnost žáků, ve které aplikují své zkušenosti i vědomou práci s předlohou. Výtvarná práce autorky využívá fotografickou manipulaci jako prostředek ke vzniku obrazu, navazuje na práce žáků a sociální síť využívá jako prostor pro setkání autora s divákem. KLÍČOVÁ SLOVA manipulace fotografického obrazu, sociální sítě, využití sociálních sítí ve výuce, skupinový portrét, fotografování v hodinách vvcs_CZ
uk.abstract.enPilařová, A.: Skupinový portrét v digitální době a jeho zpracování ve výtvarné výchově. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 87 s The thesis focuses on photography, different kinds of photographic manipulations and viewer's ability to determine how much was the picture edited. On the theoretical and practical level, it deals with implementation of social networks into the fine art classes and its benefits for pupils. The didactic tasks concentrate on a photographic group work. Pupils apply their experiences and they consciously use artworks of other artists as a base for their own creations. The author uses photographic manipulations as a device to create a new image. These images are based on the didactic part; the social network serves as a place where the author meets viewers. KEYWORDS manipulation of photographs, social networks, usage of social networks in class, group portrait, photographing in art classen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021876240106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV