dc.contributor.advisor | Čech, Viktor | |
dc.creator | Zemanová, Manuela | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T12:23:15Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T12:23:15Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97757 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce na téma "Tělo jako živý obraz" se ve své teoretické části zaměřuje na fenomén gesta, výrazu, pózy, řeči těla a patosu, tak jak jej můžeme najít v dílech klasických autorů až po současnost. Práce popisuje proměny zmíněných fenoménů z hlediska historického, od klasického až po současné umění. Praktická část diplomové práce v první kapitole popisuje pedagogicko - psychologická východiska k realizaci výtvarných úkolů v praxi, klade si za cíl hledat různé podoby akční tvorby a prakticky vyzkoušet s žáky jejich aplikovatelnost ve výuce výtvarné výchovy. Druhá kapitola je věnována realizaci výtvarných úkolů. Výtvarné úkoly jsou zaměřeny na dialog s vybranými uměleckými díly a na využití artefiletických technik v praxi a jejich přesahů do vlastní tvorby žáků. KLÍČOVÁ SLOVA gesto, výraz, póza, patos, performance, akční umění | cs_CZ |
dc.description.abstract | Master's thesis "Body as a Moving Picture" focuses in its theoretical part on the phenomenon of gesture, expression, pose, body language and pathos as we can find it in works for classical authors to contemporary art. The practical part of the thesis describes pedagogically-psychological resources necessary for the realization of art projects in its first chapter. It aims to search different forms of action art and practically test their applicability with students in the lessons of Art Education. The second chapter is dedicated to the realization of art projects. The art projects are focused on a dialog with chosen works of art and the use of artefiletic techniques in practice and their overlap into the students' artistic creations. KEYWORDS gesture, expression, pose, patos, performance art, actionism | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | gesto | cs_CZ |
dc.subject | výraz | cs_CZ |
dc.subject | póza | cs_CZ |
dc.subject | patos | cs_CZ |
dc.subject | performance | cs_CZ |
dc.subject | akční umění | cs_CZ |
dc.subject | gesture | en_US |
dc.subject | expression | en_US |
dc.subject | pose | en_US |
dc.subject | patos | en_US |
dc.subject | performance art | en_US |
dc.subject | actionism | en_US |
dc.title | Tělo jako živý obraz | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-21 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 196973 | |
dc.title.translated | Body as a moving picture | en_US |
dc.contributor.referee | Kornatovský, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 002187154 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce na téma "Tělo jako živý obraz" se ve své teoretické části zaměřuje na fenomén gesta, výrazu, pózy, řeči těla a patosu, tak jak jej můžeme najít v dílech klasických autorů až po současnost. Práce popisuje proměny zmíněných fenoménů z hlediska historického, od klasického až po současné umění. Praktická část diplomové práce v první kapitole popisuje pedagogicko - psychologická východiska k realizaci výtvarných úkolů v praxi, klade si za cíl hledat různé podoby akční tvorby a prakticky vyzkoušet s žáky jejich aplikovatelnost ve výuce výtvarné výchovy. Druhá kapitola je věnována realizaci výtvarných úkolů. Výtvarné úkoly jsou zaměřeny na dialog s vybranými uměleckými díly a na využití artefiletických technik v praxi a jejich přesahů do vlastní tvorby žáků. KLÍČOVÁ SLOVA gesto, výraz, póza, patos, performance, akční umění | cs_CZ |
uk.abstract.en | Master's thesis "Body as a Moving Picture" focuses in its theoretical part on the phenomenon of gesture, expression, pose, body language and pathos as we can find it in works for classical authors to contemporary art. The practical part of the thesis describes pedagogically-psychological resources necessary for the realization of art projects in its first chapter. It aims to search different forms of action art and practically test their applicability with students in the lessons of Art Education. The second chapter is dedicated to the realization of art projects. The art projects are focused on a dialog with chosen works of art and the use of artefiletic techniques in practice and their overlap into the students' artistic creations. KEYWORDS gesture, expression, pose, patos, performance art, actionism | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990021871540106986 | |