S dětmi do galerie. Procesy tvorby edukačního programu v nezávislé galerii současného umění
Working with children in a gallery: Developing an educative program for an independent gallery space of contemporary art
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97720Identifiers
Study Information System: 173377
Collections
- Kvalifikační práce [17868]
Author
Advisor
Referee
Kitzbergerová, Leonora
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění, výtvarná výchova, reflexivní praxe, PARKeywords (English)
Gallery education, discourse, visual culture, art work, contemporary art, art education, reflective practice, PARPráce pojednává o tvorbě galerijně edukačního programu na základě spolupráce s umělci a kurátory. Text je rozdělen na dvě části. Část teoretického pozadí vymezuje diskurzivní pole umění, galerie a galerijní edukace. Ve výzkumné části za pomoci metod kvalitativního výzkumu navrhuji a ověřuji galerijně edukační program vytvořený na základě rozhovorů s umělci. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění
The study deals with the creation of gallery educational programs based on cooperation with artists and curators. The text is divided into two parts. In the theoretical part we try to define theoretical discursive field of art, galleries and gallery education. In the practical part we design gallery educational programs in cooperation with the artists and verify them with the children's group. KEYWORDS gallery education, discourse, visual culture, art work, contemporary art