Založení lyžařské školy na podnikatelské bázi se zaměřením na marketing služeb v cestovním ruchu
Establishing a ski school on a business basis with a view to marketing of services in the tourist trade
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/977Collections
- Kvalifikační práce [7104]
Author
Advisor
Referee
Oponent B,
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords
Keywords not foundNázev diplomové práce: Založení lyžařské školy na podnikatelské bázi se zaměřením na marketing služeb v cestovním ruchu Cíl práce: Navržení vhodného marketingového mixu pro modelovou lyžařskou školu vstupující na trh v oblasti Harrachova s použitím marketingových metod. Použité metody: Aplikovaný marketingový mix byl realizován na základě předchozích průzkumů SWOT analýzy, dotazníkového šetření a popisné analýzy konkurence. Výsledky: Marketingový mix modelové lyžařské školy založené na základě živnostenského oprávnění se zaměřením na jednotlivé složky tohoto marketingového mixu. Klíčová slova: Služby, marketing služeb,cestovni ruch, cestovní kancelář, lyžařská škola, lyžování Title: Establishing a ski school on a business basis with a view to marketing of services in the tourist trade The aim of the study: Project ofappropriate marketing mix for a model ski school entering the market in the area ofHarrachov using the marketing methods. Method: Applied marketing mix was realized on the basis ofprevious research- SWOT analysis, questionnaire and competition analysis. Results: The project ofmarketing mix for a model ski school based on the commercial trade license directed on various parts ofthe marketing mix. Keywords: Serices, marketing of services, tourist trade, travel agency, ski school, skiing