Vhodnost využití reklam na ČT sport vzhledem k televizní sledovanosti vybraných sportů
Appropriate use of ads on ČT sport channel due to TV ratings of selected sports
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97694Identifikátory
SIS: 184864
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štědroň, Bohumír
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
17. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sledovanost, reklama, sport, televizeKlíčová slova (anglicky)
viewing, advertising, sport, televisionNázev: Vhodnost využití reklam na ČT sport vzhledem k televizní sledovanosti vybraných sportů Cíle: Cílem této práce je vytvořit doporučení, jaké reklamy je vhodné pouštět ke sportovním přenosům fotbalu, hokej, biatlonu, atletiky, tenisu a lyžování, vzhledem k diváckým skupinám, které tyto přenosy sledují. Zároveň také zanalyzujeme reklamy, které se u daných sportů pouští s ohledem na diváky sledující tyto sportovní přenosy. Metody: Teoretická část práce vychází z analýzy dokumentů. Data, se kterými jsme pracovali v praktické části, byla zjištěna pomocí panelového šetření, konkrétně panelu televizních diváků. Tato data se získávají pomocí tzv. peoplemetrů. Další metodou využitou v praktické části je metoda pozorování. Pozorovali jsme, jaké reklamy jsou pouštěny u přenosů vybraných sportů. Výsledky: Výsledkem práce je doporučení, jaké reklamy je vhodné u každého sportu zařadit s ohledem na diváky, kteří daný přenos sledují a také analýza současných reklam a určení vhodnosti jejich zařazení k danému sportovnímu přenosu. V analýze jsme zjistili, že nejčastějšími diváky televizních přenosů vybraných sportů jsou diváci věkové kategorie 60 +. Sport, který je nejvíce sledovaný ženským publikem, je biatlon. V doporučení se na tyto kategorie zaměřujeme, například u fotbalu doporučujeme reklamy na noviny a...
Title: Appropriate use of ads on ČT sport channel due to TV ratings of selected sports Objectives: The objective of the thesis is to suggest the best ads for spectators of football, hockey, biathlon, athletics, tennis and skiing broadcasts. We will also analyse advertising that is used in the broadcasts of these sports. Methods: The theoretical part is based on the analysis of documents. Data used in the practical part was identifield through panel surfy, specifically the panel of television viewers. The data was obtained by peoplemeters. Another method that was used in practical part is observation. We observed what types of ads are applied throughout the broadcast of selected sports. Results: The result of the thesis is to recommend the most favorable commercials for each selected sport regarding the viewing public watching the sport broadcast. The other result is an analysis of current ads and their appropriateness for sports fans of the chosen sports. In the analysis, we found that the most frequent viewers of television broadcasts of selected sports are viewers at the age 60 +. The sport which is the most watched by the female audience is a biathlon. We focus on these categories in the recommendation, for example in fotball broadcast, we recommend advertisements for newspaper, sports magazines...