Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže
A possibility of use of principles of Alexander Technique in Primary Schools and in Children and Youth Sport
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97616Identifikátory
SIS: 191081
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fialová, Ludmila
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Kinantropologie
Datum obhajoby
11. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Alexanderova technika, postura, prevence, školní tělesná výchova, sportKlíčová slova (anglicky)
Alexander Technique, posture, prevention, Physical Education, sportNázev: Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže Cíle: Cílem této diplomové práce je představit Alexanderovu techniku a vztáhnout ji do školního prostředí, jako prvek (převážně) primární prevence. Nejprve vysvětlíme problematiku školního prostředí ve vztahu k pohybovým návykům žáka a výchově ke zdraví. Poté navrhneme možnost obohacení školní TV a podpory rozvoje zdraví dětí a mládeže pomocí využití principů Alexanderovy techniky ve školních pohybových hrách a vysvětlení přínosu těchto her do běžného života. Metody: Analýza, argumentace, kritické uvažování, kreativní myšlení, kvalitativní (nestrukturované) pozorování Výsledky: Vztažení Alexanderovy techniky do školního prostředí. Návrhy dětských pohybových her na základě principů Alexanderovy techniky. Klíčová slova: Alexanderova technika, postura, prevence, školní tělesná výchova, sport
Title: A possibility of use of principles of Alexander Technique in Primary Schools and in Children and Youth Sport Objectives: The aim of this thesis is to introduce Alexander Technique and relate it to the school environment as an element of predominantly primary prevention. First we elucidate the theme of school environment in relation to student movement habits and health. Then we will suggest a possibility of an enrichment of school P.E. and health promotion of children with the help of the principles of Alexander Technique in games within school P.E. and explain their contribution to daily life. Methods: Analysis, argumentation, critic reasoning, creative thinking, qualitative observation Results: Application of Alexander Technique to the school environment. Designed children's motion games based on principles of Alexander Technique. Keywords: Alexander Technique, posture, prevention, Physical Education, sport