Zobrazit minimální záznam

Values and judgements in history teaching
dc.contributor
dc.contributor.authorPinkas, Jaroslav
dc.date.accessioned2018-05-28T11:05:36Z
dc.date.available2018-05-28T11:05:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97466
dc.description.abstractThe study presents different approaches of foreign largely Anglo-Saxon history teaching methodsto moral judgements in history teaching, and using several probes, illustrates the nature of moraljudgements in the Czech educational milieu.en
dc.language.isocs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakulta
dc.titleHodnoty a hodnocení v dějepisecs
dc.typeČlánek v periodikucs
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedValues and judgements in history teachingen
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage57
dc.description.endPage71
dcterms.isPartOf.nameHistorie – Otázky – Problémy (History, Issues, Problems)cs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2017
dcterms.isPartOf.journalVolume9
dcterms.isPartOf.journalIssue2
dcterms.isPartOf.issn2336-6672
dc.subject.keywordhistorical educationen
dc.subject.keywordhistory teachingen
dc.subject.keywordmoral judgementsen
dc.subject.keywordhistorical empathyen
dc.subject.keywordhistorical imaginationen
dc.subject.keywordhistorical contextualisationen
dc.subject.keywordvaluesen


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV