Zobrazit minimální záznam

dc.contributorSlováčková, Anna
dc.contributorSvetlana Kapalková, Ústav psychologických a logopedických štúdií PdF UK v Bratislave, Slovakia , kapalkova@fedu.uniba.sk
dc.contributorAnna Slováčková, Ústav psychologických a logopedických štúdií PdF UK v Bratislave , slovackova.anna@gmail.com
dc.creatorKapalková, Svetlana
dc.date
dc.date
dc.date
dc.date
dc.date2013
dc.date
dc.date
dc.date
dc.date
dc.date.accessioned2018-05-28T11:04:38Z
dc.date.available2018-05-28T11:04:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifierISSN 2336-6702
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/96652
dc.description
dc.description
dc.descriptionThe survey demonstrates a new approach for assessing the level of a text comprehension in pre‑school children on a sample of 40 children (N = 40, age range 3;2–5;9, mean age 4;5). Performances of text comprehension are compared in terms of gender, age, as well as comprehension of explicit and implicit information in a text. The survey shows that in terms of gender there are no overall statistically significant differences between boys and girls, as they are not found significant differences between explicit and implicit comprehension among the sample. The survey also confirms a relationship — the correlation between non‑verbal intelligence and comprehension of implicit information. On the other hand, the correlation between non‑verbal intelligence and comprehension of explicit information was not found.
dc.descriptionŠtúdia predstavuje nový prístup hodnotenia porozumenia na úrovni textu u detí v predškolskom veku na vzorke 40 detí (N = 40, vekové rozmedzie 3;2–5;9, priemerný vek 4;5). Výkony v oblasti porozumenia textu sú porovnávané z hľadiska pohlavia, veku ako i porozumenia explicitných a implicitných informácií v texte. Štúdia ukazuje, že z pohľadu pohlavia neexistujú celkovo štatisticky významné rozdiely medzi chlapcami a dievčatami, ako ani nie sú zistené signifikantné rozdiely medzi explicitným a implicitným typom porozumenia u jednotlivých detí vo vzorke. Súčasťou štúdie je i naznačenie vzťahu korelácie medzi intelektom a implicitným porozumením. Naopak vzťah medzi intelektom a explicitným porozumením na základe našich dát v štúdii potvrdený nebol.
dc.descriptionDie Studie stellt neue Beurteilung des Textverständnisses (Textzusammenhänge) bei den Kindern im Vorschulalter dar (40 Kinder, N = 40, Alter zwischen 3;2–5;9, Durchschnittsalter 4;5). Die Leistung im Bereich der Textverständlichkeit wird je nach Geschlecht, Alter aber auch Verständnis der expliziten und impliziten Informationen im Text verglichen. Die Studie zeigt, dass es aus der Sicht des Geschlechtes, zwischen Mädchen und Jungen, keine statistisch bedeutende Unterschiede gibt. Weiterhin gib es keine Unterschiede zwischen dem expliziten und impliziten Verständnis bei einzelnen Kindern in der Studie. Ein Teil der Studie bestätigt den Zusammenhang zwischen dem Intellekt und dem implizitem Verständnis. Im Gegenteil wurde eine Korrelation zwischen Intellekt und explizitem Verständnis in unserer Studie nicht bestätigt.
dc.formatpdf
dc.format
dc.format
dc.publisherUniverzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.relation
dc.rights
dc.rights
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.sourceStudie z aplikované lingvistiky - Studies in Applied Linguistics 2013, 4, 1, 37-50
dc.subjectexplicit comprehension
dc.subjectevaluation of comprehension
dc.subjectimplicit comprehension
dc.subjectnarratives
dc.subjectexplicitné porozumenie
dc.subjecthodnotenie porozumenia
dc.subjectimplicitné porozumenie
dc.subjectnaratíva
dc.titlePorozumenie naratív u detí v predškolskom veku
dc.title
dc.typetext
dc.typeČlánekcs_CZ
dc.typeArticleen_US
dc.coverage
dc.coverage
dc.coverage
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage37
dc.description.endPage50
dcterms.isPartOf.nameStudie z aplikované lingvistiky - Studies in Applied Linguisticscs_CZ
dcterms.isPartOf.journalYear2013
dcterms.isPartOf.journalVolume4
dcterms.isPartOf.journalIssue1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV