Marketingová komunikace ve vybraných plaveckých školách v regionu Praha
Marketing communication in selected swimming schools in Prague
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/96361Identifiers
Study Information System: 189913
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingová komunikace, zákazníci, plavecké školy, marketingový výzkum, komunikační nástroje, webové stránky, sociální sítě, word of mouthKeywords (English)
marketing communication, customers, swimming schools, marketing research, marketing tools, websites, social networks, word of mouthNázev: Marketingová komunikace ve vybraných plaveckých školách v regionu Praha Cíle: Cílem práce je zhodnotit marketingovou komunikaci v pěti vybraných školách a navrhnout novou a efektivnější marketingovou komunikaci pro různé typy zákazníků plaveckých škol. Metody: Využila jsem metody kvalitativních a kvantitativních marketingových výzkumů. Z kvalitativních jsem využila techniku hloubkových rozhovorů s majiteli plaveckých škol a strukturované pozorování. Z kvantitativního jsem zvolila techniku elektronického dotazování. K dosažení výsledků mi dopomohla primární data plaveckých škol. Výsledky: Na základě výsledků výzkumů jsem zjistila, že nejefektivnější a nejvyužívanější komunikační nástroje jsou webové stránky. Nejvíce potenciálních zákazníků na nich vyhledává informace o plaveckých školách a jsou největším zdrojem nových zákazníků. Dalším velmi významným nástrojem je osobní doporučení, které má velký vliv na potencionální zákazníky před koupí plavecké služby. Naopak žádný efekt nemají sociální sítě, plakáty, letáky či reklama v televizi. Klíčová slova: marketingová komunikace, zákazníci, plavecká škola, marketingový výzkum, komunikační nástroje, webové stránky, word of mouth, sociální sítě
Title: Marketing communication in selected swimming schools in Prague region Objectives: The goal of this thesis is to evaluace the marketing communication in five selected swimming school in Prague and propose new and more effective marketing communication for different types of customers. Methods: I have used qualitative and quantitative marketing research methods. From the qualitative I used the technique of in-depth interview with the owners of swimming schools and structured observation. From the quantitative I chose the technique of electronic questionaires. The primary date of swimming schools helped me to achieve the finale results. Results: Based on the results, I found that the most effective and most used communication tools are websites. Most potential customers search information on swimming schools on websites. Another very important tool is personal recommendation, that has a great impact on potential customers. On the contrary, social networks, posters, leaflets or TV advertisement has no effect. Keywords: marketing communication, customers, swimming schools, marketing research, marketing tools, websites, social networks, word of mouth