Zobrazit minimální záznam

Sport talents in special schools
dc.contributor.advisorBartůňková, Staša
dc.creatorKrubová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-03T10:56:19Z
dc.date.available2017-04-03T10:56:19Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9612
dc.description.abstractNázev : Sportovní talent na speciální škole Cíl práce: Porovnání motorické výkonnosti mezi dvěmi rozdílnými soubory. Soubor S1 -žáci (8 dívek a 8 chlapců v každé věkové kategorii) speciálních škol ve věku 14 a 15 let a soubor S2 žáci navštěvující ZŠ (stejné velikosti skupin i stejného věku). Metody: Pro získání podkladů pro vzájemné porovnání obou souborů jsem použila šest testů (skok daleký z místa, běh podobu 12minut, leh-sed, výdrž ve shybu,člunkový běh 4x10m - Unifittest 6-60, dopravní test, gymnastický trojboj) motorické výkonnosti v dané věkové skupině. Somatická měření, BMI. Testování sportovní motoriky je základní vyšetřovací metodou antropomotoriky. Výsledky Výsledky měření dvou vybraných souborů, žáků základní a zvláštní školy potvrdily obecně nízkou pohybovou výkonnost. Nebyly však nalezeny statisticky významné rozdíly mezi oběma soubory jako celky, tzn. rozdíly ve vybraných motorických testech mezi dětmi základní a zvláštní školy. Výkonnost chlapců však byla jak v základní, tak zvláštní škole homogennější, u dívek se pozorovaly větší výkonnostní rozdíly. Mezi chlapci a děvčaty zvláštní školy byl nalezen větší rozptyl hodnot, to znamená, že u dětí základní školy byly výsledky testů u chlapců a dívek vyrovnanější. Klíčová slova: Speciální škola, handicap, mentální retardace, integrace,...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Sports talents at school with special needs Aim: Comparing motor performance of 2 chosen groups of pupils: The group S1 consisting of pupils from schools with special needs aged 14 and 15 ( 8 girls and 8 boys in each age category ) and the group S2 consisting of pupils attending a primary school (of the same group size and the same age levels ). Methods: Six ways of testing motor performance were used to collect data for both groups comparison in each age category ( standing long jump, 12-minute run, sit-ups, pull-up endurance, shuttle run 4x10m - Unifittest 6-60, traffic rules test, gymnastics 3 events). BMI, Testing sports motor abilities is considered to be a basic anthropomotor diagnostic method. Results: Researching results of two chosen groups of pupils in the primary school and in the school with special needs confirmed generally low motor performance. Statistically, there were not found any distinctive differences between two sets, i.e. the differences in chosen motor tests among pupils in both schools. Boys` performance was more homogenous in both schools while girls` performance was miscellaneous. Major range of scatter was found among boys and girls in the school with special needs. It means that the test results among boys and girls were more equal in the primary school. Key words: School...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleSportovní talenty na speciální školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-14
dc.description.departmentFyziologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId29710
dc.title.translatedSport talents in special schoolsen_US
dc.contributor.refereeSmitka, Kvido
dc.identifier.aleph000911829
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Fyziologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev : Sportovní talent na speciální škole Cíl práce: Porovnání motorické výkonnosti mezi dvěmi rozdílnými soubory. Soubor S1 -žáci (8 dívek a 8 chlapců v každé věkové kategorii) speciálních škol ve věku 14 a 15 let a soubor S2 žáci navštěvující ZŠ (stejné velikosti skupin i stejného věku). Metody: Pro získání podkladů pro vzájemné porovnání obou souborů jsem použila šest testů (skok daleký z místa, běh podobu 12minut, leh-sed, výdrž ve shybu,člunkový běh 4x10m - Unifittest 6-60, dopravní test, gymnastický trojboj) motorické výkonnosti v dané věkové skupině. Somatická měření, BMI. Testování sportovní motoriky je základní vyšetřovací metodou antropomotoriky. Výsledky Výsledky měření dvou vybraných souborů, žáků základní a zvláštní školy potvrdily obecně nízkou pohybovou výkonnost. Nebyly však nalezeny statisticky významné rozdíly mezi oběma soubory jako celky, tzn. rozdíly ve vybraných motorických testech mezi dětmi základní a zvláštní školy. Výkonnost chlapců však byla jak v základní, tak zvláštní škole homogennější, u dívek se pozorovaly větší výkonnostní rozdíly. Mezi chlapci a děvčaty zvláštní školy byl nalezen větší rozptyl hodnot, to znamená, že u dětí základní školy byly výsledky testů u chlapců a dívek vyrovnanější. Klíčová slova: Speciální škola, handicap, mentální retardace, integrace,...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Sports talents at school with special needs Aim: Comparing motor performance of 2 chosen groups of pupils: The group S1 consisting of pupils from schools with special needs aged 14 and 15 ( 8 girls and 8 boys in each age category ) and the group S2 consisting of pupils attending a primary school (of the same group size and the same age levels ). Methods: Six ways of testing motor performance were used to collect data for both groups comparison in each age category ( standing long jump, 12-minute run, sit-ups, pull-up endurance, shuttle run 4x10m - Unifittest 6-60, traffic rules test, gymnastics 3 events). BMI, Testing sports motor abilities is considered to be a basic anthropomotor diagnostic method. Results: Researching results of two chosen groups of pupils in the primary school and in the school with special needs confirmed generally low motor performance. Statistically, there were not found any distinctive differences between two sets, i.e. the differences in chosen motor tests among pupils in both schools. Boys` performance was more homogenous in both schools while girls` performance was miscellaneous. Major range of scatter was found among boys and girls in the school with special needs. It means that the test results among boys and girls were more equal in the primary school. Key words: School...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyziologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009118290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV